• Kajsan

Irriterande, unga föräldrar.

Fast om man är stolt över att man klarar av att vara mamma fast man är ung så tycker man alltså att man är lite allmänt dum i huvudet och inte har kapacitet att klara av basala saker.
    Som " Oj vad jag är stolt över att jag kan knyta skorna alldeles själv.".
    Det är ju att nedvärdera sig själv {#lang_emotions_undecided}

Lattemamma med Bugaboo och höga klackar!
  • Kajsan
    Keshia skrev 2009-05-18 23:51:11 följande:
    Ja fast jag tror inte att man är stolt just för att man kan knulla, det är väl ingen konst. Men kanske över att man har fött barn (och ja jag vet att mååånga andra har gjort de men för vissa är det en stor sak endå och absolut någonting man kan vara stolt över), eller att man alltid under alla omständigheter tar bra hand om sitt barn, och anledningen till att man är stolt är kanske för att man har fått ta emot mycket kritik och det är ett sätt att visa att man faktiskt klarat av de folk har sagt är omöjligt, tex att ta han om ett barn när man är just UNG.
    Men då tror man alltså att man är lite bakom och inte klarar av det, men sen blir glatt överaskad?
    Jag skulle bli Stolt om jag klarade att lära mig franska på en vecka, men naturligtvis skulle jag inte bli stolt över något som är naturligt att jag klarar med en normalbegåvning.
  • Kajsan
    paloma84 skrev 2009-05-19 10:11:15 följande:
    Nu är ju jag 25 år... och inte 16, Men jag råkar ja vara en "ung mamma" i jämförelse med dagens trend =) Och ja, jag är fan stolt och glad att jag inte är en gammal tant, som har planerat... Hör här "PLANERAT" att göra ett barn mellan två möten, då hon la en handduk under arslet för att inte kladda sina lakan =D Och planerat har de gjort för att, De är över 30 bast, har ett bra jobb, lyckats precis flytta till en 4:a vilket är minimun kravet när man skall ha barn... osv. Men enligt mig. Barn blir till när man knullar o är kär! Man kan alltid tjäna mer pengar, få bättre roll på sitt jobb, större lägenhet, snyggare man, bli smalare själv.. bla bla bla ha ha ha, Mina fördomar =) Precis som vissa har fördomar kring unga mammor!
    Jag förstår inte art ditt inlägg kom med i diskussionen?  Var du bara ute efter att klanka ner på mammor som är över 25? Vad fick du ut av det?
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.