Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Irriterande, unga föräldrar.

Jag har själv fått höra och fått se massa blikar om att ''gud vilken ung mamma''
    Folk har trott att min dotter har varit min Lilla syster visst vi är jätte lika men man blir så trött på detta.
    Nu är allt Ko lugnt men när jag ser ''unga mammor''på stan får jag värta bliken bara för jag har en dotter som är 4år nu i juni och en son som blir 1år i aug..blir så trött på massa små snack och babbel överallt.
    Jag var 18år när jag blev mamma men allt har jag gjort slut med skolan och har pluggat vidare med undersköterska och nu som målare i höst..
    Har left tillsammans med min sambo nu i 8år

Det finns inget som är unga föräldrar eller gammla föräldrar
    Alla är vi föräldrar och ingen är omogen eller övermogen över att bli föräldrar..

• 3 barns mamma84

Om hon är gravid och är ''Ung mamma'' det är hennes sak det angår inte OSS vad har för utbildning om hon har gått ut skolan osv..
    Att hon är 16år behöver inte betyda att hon är en omogen tånåring som ínte tar hand om sitt liv och vet inte hur det är att vara mamma.
    Jag är glad att allt med skiter i sammhället och ståt på sina fötter och är stolta över att vara en ''ung mamma''
    Detta kommer denna person allt klara av helt super!

Jag var 18år helt vilse i livet men jag var aldrig en dålig mamma dett var mitt fösrta barn och jag är en bra mamma jag vet att det är många som vill trycka ner oss som är unga mammor och det är FEL!
    Jag är stolt ung mamma med 2 underbara barn en på 4år och en på 9mån själv är jag 24år jag vet vad jag kan jag vet vad jag vill ingen kan stoppa mig.
    hälldre är jag 18år än 30 år jag vill ha mitt liv innan 30år och har stora barn när jag är 30år
    Då kan jag skaffa mitt fjärde liksom

Alla unga mammor stå på er

• 3 barns mamma84

Jag vill inte vara 30år för att få mitt första barn detta är jag jag ville vara en ung mamma..
    Visst min dotter var inte planerad men jag är så jävla överlycklig att jag har henne..

• 3 barns mamma84

Tänk på henne som var 5år och blev MAMMA hur har folk tänkt då ???

• 3 barns mamma84
    Jag hade också planerat att bli en "ung" mamma, började försöka när jag var 24 men naturen ville inte samma sak som mig och jag fick mitt första barn när jag var 28 och mitt andra när jag var 31....hemska öde!
    Nej då men jag är jag du är du
  • 3 barns mamma84
    5 år, är det ens möjligt att ett barn överlever en förlossning då, eller för den delen blir gravid?Vart hände det?
    Detta har jag läst på om man du söker på googel så hittar du skriv 5år och mamma.
    Hon fick sin mens när hon var 4år gammal.
    Ja detta har hänt på riktigt..hennes pappa våltog henne och det finns bild på henne och då hon var gravid
  • 3 barns mamma84
    Bonanza skrev 2009-05-18 22:11:09 följande:
    Äh, de som identifierar sig som unga mammor är ofta just det: väldigt unga. Och då menar jag att de är totalt omogna.
    nej
  • 3 barns mamma84
    Och tänk på råttan i pizzan, och hunden i micron, och gud vet allt... Allvarligt. Tror du verkligen på allt du hör? Du säger att du har två barn själv och ändå vet du inte vad som krävs för att ett barn ska bli till och kunna födas? hur går det till?? Förklara för mig hur det går till när en femåring blir gravid.
    Men herregud sök på googel om du inte tror mig!!
  • 3 barns mamma84
    Tror du på riktigt att google är en faktabas?? Om du söker på ggogle kan du också finna människor som är gjorda av växter och bilar som drivs på vatten. Är det också sant då?
    men hon blev ju mamma vid 5år gammal många i fl vet om detta..
    Det är inte i sverig precis
  • 3 barns mamma84

Världens yngsta mamma
    Lina Medina var bara fem år gammal när hon födde sitt första barn. Detta på grund av brådmogen pubertet.
    Lina Medina föddes år 1933 som ett av nio syskon i byn Antacancha, Peru. Hon fick sin första mens då hon endast var åtta månader gammal (eller vid två och ett halvt års ålder - uppgifterna varierar). Vid fyra års ålder var Linas kropp nästan färdigutvecklad. Detta på grund av något som kallas brådmogen pubertet.

Då flickan fyllt fem hade hennes mage börjat växa. Shamanerna i byn trodde att det bodde en orm däri och gjorde sitt bästa för att driva ut den. Detta till trots fortsatte magen att växa.

Föräldrarna blev oroliga och flickans far beslöt sig för att ta med Lina på en rundresa på jakt efter en läkare. De fann en i staden Pisco och denne dr Lozada gick med på att ta sig an Lina.

På grund av hennes ringa ålder trodde läkaren först att det rörde sig om en tumör. Döm om doktorns förvåning när det, efter flera tester visade sig vara ett långt gånget foster!

Pappan blev anklagad för incest och arresterades. Inget kunde dock bevisas, varpå han släpptes igen.

Den 14 maj 1939 blev Lina förlöst med kejsarsnitt då hennes bäcken var för litet. Sonen vägde 2,7 kg och fick namnet Gerardo efter doktor Lorenzo.

Gerardo växte upp i tron om att Lina var hans storasyster. Dock fick han reda på de verkliga omständigheterna när han var tio år. Han dog vid 40 års ålder av en benmärgssjukdom. Detta hade dock inget med hans mamma eller hans märkvärdiga födsel att göra.

Lina avslöjade aldrig vem barnets far var eller omständigheterna kring graviditeten. En utav doktorerna trodde att Lina kanske inte visste själv då hon inte kunde ge några precisa svar.

Medina gifte sig senare med Raúl Jurado som blev far till hennes andra son år 1972. De bodde så sent som 2002 i ett fattigt distrikt i Lima som heter Chicago Chico (Lilla Chicago).

Doktor Lorenzo såg senare till att Lina fick en utbildning och gav henne så småningom jobb som sekreterare på sin klinik i Lima. Han såg också till Gerardo och hjälpte honom på liknande sätt.

• 3 barns mamma84

Nå vad var det jag sa haha 5år gravid o mamma det är sant!

• 3 barns mamma84
    Hur blir det sant bara för att du kopierar lite text om det?
    Ska jag ge dig länken också eller är du så lat att du inte orkar leta människa
  • 3 barns mamma84
    Så det blir sant för att det står på en internetsida? Märk väl att jag inte har uttalat mig om fallet Lina Medina, men bristen på förmåga till källkritik är ju skrämmande. En modern myt kan ha spridits världen över. Till och med i tidningar. Eller tror du fortfarande på att en unge nästan blev kidnappad på ullared? Det har ju stått i tidningen, och jag kan säkert hitta 100 internetlänkar om det också...
    Tror du att jag tänker lägga ner min tid på en som du för du ska hålla på ??
  • 3 barns mamma84

Människor på fl blir aldrig vuxna har jag märkt

Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.