• Matillin

Irriterande, unga föräldrar.

Dom inlägg du läst tyder väl kanske på att just dom mammorna inte är speciellt mogna.
    Det är ju inga ord man skulle hitta på en "gammal" 30 årings sida direkt

• Matillin
    WhiteAngels skrev 2009-05-18 21:42:18 följande:
    Ja me..jag ville verklige bli mamma tidigt..hade jag inte haft barn innan 30 skulle jag inte ha några
    Varför?
    Och om du hade försökt få barn men inte lyckats blivit gravid så skulle du slutat försöka bli gravid då dagen du fyllde 30??
  • Matillin
    AtroCious skrev 2009-05-18 21:49:40 följande:
    Förstår inte det övh. Är livet slut när man fyllt 30 eller?
    Det får vi verkligen inte hoppas för då har jag 2 år kvar
    Grejen är ju att många unga tycker man är uråldrig som 30 åring och det tyckte jag med när jag var 18, tyckte man var gammal när man var över 25
    Nu däremot när man ser tillbaka så inser man hur omogen man var som 18 åring jämfört med nu
    Sen tror jag säkert man mognar fortare om man får barn i den åldern.
    Men det handlar även om fysisk utv, hjärnan är tydligen inte helt färdigutvecklad förrens i 20-23 års ålder.
  • Matillin
    3 barns mamma84 skrev 2009-05-18 21:53:43 följande:
    Jag vill inte vara 30år för att få mitt första barn detta är jag jag ville vara en ung mamma..Visst min dotter var inte planerad men jag är så jävla överlycklig att jag har henne..
    Ja det finns nog inga mammor som ångrar sina barn oavsett hur dom kommit till
  • Matillin
    WhiteAngels skrev 2009-05-18 22:01:43 följande:
    Ungefär ja..
    Så då hade du helt plöstligt velat leva ett liv utan barn för att du fyllt 30 ?
  • Matillin
    3 barns mamma84 skrev 2009-05-18 21:58:13 följande:
    Tänk på henne som var 5år och blev MAMMA hur har folk tänkt då ???
    5 år, är det ens möjligt att ett barn överlever en förlossning då, eller för den delen blir gravid?
    Vart hände det?
  • Matillin
    WhiteAngels skrev 2009-05-18 22:01:43 följande:
    Ungefär ja..
    Du svarade förresten inte på varför du inte skulle vilja ha barn efter du fyllt 30?
  • Matillin
    3 barns mamma84 skrev 2009-05-18 22:14:10 följande:
    Detta har jag läst på om man du söker på googel så hittar du skriv 5år och mamma.Hon fick sin mens när hon var 4år gammal.Ja detta har hänt på riktigt..hennes pappa våltog henne och det finns bild på henne och då hon var gravid
    Ok om det är snat så är det ju riktigt riktigt hemskt, stackars barn att bli våldtagen som 5 åring och dessutom få barn?
    Vem tog hand om barnet om du vet?
  • Matillin
    Mieria skrev 2009-05-18 22:19:54 följande:
    Men snälla människa hon använder google som referens!! Jag har hört denna vandringssägen sen jag gick i grundskolan! Det är en urban legend!! Sök på råttan i pizzan på google!
    Haha, ja det låter inte helt troligt att en 5 åring ens kan bli gravid och för den delen föda ett barn.
    Ville googla först men hittade inget alls, däremot artiklar om andra gravida barn där den yngsta var 9 år.
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.