Inlägg från: MammatillAlva |Visa alla inlägg
  • MammatillAlva

Irriterande, unga föräldrar.

Jag antar jag är en sådan ungmamma du blir irriterad på för jag skriver ofta att "jag är en stolt ungmamma" osv.

Men det innebär inte att jag hatar dom som får barn när dom är runt 30+ eller tycker jag är bättre än dom eller liknade.

Oftast skriver jag att jag är ungmamma för att andra unga mammor ska hitta till mina sidor lättare och där igenom få kontakt med varandra. Sen är det mycket fördommar just emot oss unga föräldrar, vilket inte alls är roligt. Tror därför ett flertal unga föräldrar väljer att publicera med att dom är just STOLT UNGMAMMA. Att dom helt enkelt vill försöka bryta alla dessa fördommar igenom att skriva ut att dom är stolta över detta och att dom har fixat utbildning, jobb osv. ändå.

• MammatillAlva

Jag har stött på vissa fördommar som tex. när jag skulle diskutera dagis tider med dagis personalen så stod min mamma brevid med sin son (min lillebror 3 år). Dagis personalen började titta på min mamma och började prata med henne i stället som om jag inte ens var där.

Jag sade åt henne att det som handlar om min dotter tar hon med mig och ingen annan. Även min mamma sade till henne att det där får du ta med barnets mamma och inte med mig, som är mormor.

• MammatillAlva

Gud vilken tråd och vilka åsikter människor har bland oss. Vad spelar det för roll om man är stolt över att man är UNG eller GAMMAL mamma? Eller bara stolt över att vara mamma i huvudtaget?

Varför ska det handla om åldern jämt och varför skriver vissa av er kommentarer som "Det är det som jag anser att det är lite galet att skaffa barn under 18 år". Vad spelar det för roll om man är under eller över 18 år? Det är väl för fan ens eget val och ens eget liv, knappast någon som bett om någons åsikt.

/ Stolt snart blivande 18 åring.

• MammatillAlva
    mosterYster skrev 2009-06-03 10:30:24 följande:
    * unga föräldrar är oftast omogna * de är inte myndiga * de har ingenstans att bo * de har inga pengar1. Jag har inte sagt NÅGON av dessa saker2. Tråden handlar inte om dig (tro det eller ej). Om du bemödar dig att läsa och förstå (om du kan) så ser du att ts irriterar sig på småflickor som (ibland planerat, ibland oplanerat) får barn och sedan framhåller att de är så häftiga för att de är mammor redan som 15-16-17-18-åringar ISTÄLLET FÖR 27-28-29-30-åringar. Ska jag nu vara lika dryg som du så kan jag ju börja gå på om att det är för jävligt att man inte får vara en STOLT äldre (hm) mamma om man väntat tills hon är 35 innan första barnet kom! För det är ju bara unga mammor som får vara stolta, va? VA?? För det tycker du och vissa andra! Så det så!
    Jag har sett flera gånger i den här tråden att folk har pratat om att unga föräldrar är
    *omogna
    *inte myndiga
    *de har ingenstans att bo
    *de har inga pengar

Allt detta stämmer inte på alla unga föräldrar, även om något gjorde det så behöver vissa av er inte ta upp det på ett negativt sätt som vissa av er gör.

Vad spelar det för roll om man skriver att man är stolt UNGMAMMA eller stolt MAMMA? Det är väl upp till var och en vad man vill skriva/säga när man pratar om sig själv.

Jag ser mig som en ungmamma, eftersom jag inte är speciellt gammal. Visst är jag en mamma, men jag är fortfarande en ung sådan. Jag är inte stolt över min ålder, men jag är stolt över att jag är en ungmamma som kämpat och kämpar varje dag för mig själv och min dotters bästa. Så varför ens diskutera detta?
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.