• Zirup

Irriterande, unga föräldrar.

Ja, jag får ingen uppmärksamhet alls för jag är varken gammal eller ung utan ligger precis på genomsnittet!

• Zirup

Atro: det är du som är lite (över)mogen för din ålder... Kan jag få utnämna dig till heders-81:a kanske?

• Zirup

Alltså, handlar den här tråden om vem som till varje pris ska få sista ordet? DET om något är väl lite barnsligt?

• Zirup
    mosterYster skrev 2009-06-03 14:03:13 följande:
    Äh men jag orkar inte sitta och försvara mig mot anklagelser om att jag sagt det ena och det andra nedvärderande om unga mammor. Jag har ett oräkneligt antal ggr upprepat att jag inte har ngt emot att en 18-åring skaffar barn, men jag retar mig (liksom ts) på att vissa unga mammor menar på att de är stolta över att ha fått barn som jätteunga. Det betyder ju att de inte skulle ha varit (lika) stolta om de varit äldre, för vaddå "stolt äldre mamma"? Jag menar, stolt mamma har jag hört, men aldrig "stolt äldre mamma". Vad har UNG med det hela att göra? Återigen vill jag upprepa (för 16375485673 gången) att jag inte har något emot unga mammor, att jag tycker att de ska vara stolta mammor etc etc etc, så att ingen får för sig att jag menar något annat.
    Du behöver inte vara orolig, mosterYster, du är inte otydlig på något vis. Alla dom som VILL förstå har gjort det. Jag måste berömma dig för ditt tålamod.
  • Zirup

Egentligen är det för sorgligt att en tråd som hade så gott hopp om att bli något intressant och matnyttigt, verkligen kördes helt i botten på det här sorgliga sättet. Hur tragiskt är inte det, egentligen? Förstår verkligen inte syftet...

Donquijote var verkligen en bra liknelse.

Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.