• 20082011

Irriterande, unga föräldrar.

Själv ignorerar jag oftast trådar om unga föräldrar. Jag orkar inte!

Varför ens lägga en värdering i huruvida man är en bra förälder.

Oavsett om man är stolt för att man ammar, fött vaginalt, är ung eller gammal, har ett barn eller femlingar, födde med eller utan bedövning, inte dricker alkohol, aldrig haft barnvakt innan barnet är typ 35... Jag personligen orkar inte med såna trådar där folk lägger värderingar i sin egen roll och bråkar om det.

Som svar på din fråga, jag ÄR stolt mamma, "även" fast jag är ung, fött med akut kejsarsnitt, inte ammat mer än ett par månader, haft barnvakt redan, hade bedövning under värkarbetet, tagit ett glas vin kanske 5 gånger sen jag fick barn.

Men jag tänker inte starta trådar om det bara för att bråka/känna mig stolt eller vad nu anledningen kan vara.

Och jag har inget emot att folk är stolta över sina egna prestationer, det är upp till var och en, men jag orkar inte engagera mig. Det blir oftast bara kaos av såna trådar.

• 20082011

Jag kan faktiskt säga att jag HAR mött fördomar en gång.
    Det var från sjukvårdspersonal.

Hon erkände detta tillochmed. Jag vart förbannad när hon frågade larviga frågor om huruvida jag visste hur man handskas med barn.

Och då är jag ändå 20 år. Inte 14.

Men jag tror det är väldigt överdrivet hela grejen. Jag får sällan sneda blickar när jag är ute och går. Snarare väldigt mkt positiva kommentarer.

Det har hänt 2 ggr att främlingar trott att min mamma varit mamma till mina barn. Det irriterade mig. Men det är bara att gå vidare. Jag skulle säkert kunna göra samma misstag.

Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.