BM var på Huddingesjukhus, så henne slipper du träffa =). Det var psykologen som sa att hennes uppdrag är bara att göra en bedömmning om jag har förlossningskräck eller om jag tex "bara" är rädd för smärtan. I så fall kan man göra en plan kring just detta utan att man behöver snittas.
Jo jag blev beviljad, men som jag skrev ingen kan neka dig. Även om de ibland beter sig som om du inte har något att säga till om. Jag är också rädd för hela grejen som du säger.
Typ,
Jag har kontrollbehov, jätte rädd för att behöva ligga i en 3 dagars förlossning, rädd för att smärtlindringen inte ska fungera, rädd för att spricka eller i alla fall alla komplikationer som kan komma efteråt mm.
Om man kunde garantera mig en bra förlossning där allt fungerade perfekt då skulle det var ok, men det är ju ingen som kan lova att allt kommer att gå bra, man kan ju lika gärna få en jätte tuff förlossning..Min BM som jag går hos sa att om det börjar närma sig och du känner att det ända du kan tänka dig är ett KS, ja då kan ingen neka dig!
Det är nog lätt att folk backar i samtalen då dom kan vara tuffa. Det kan vara så att dom tar upp att: andningen hos bebisen kommer ju inte igång lika snabbt/bra som vid vaginal. och ja det är sant, men lätt kan man ju känna sigf som jordens ego då. Men man mår du kasst efter förlossningen så är det inte heller bra för barnet.