• Linjep86

Ni som fick era barn redan i v 33!

Jag är nu mera sängliggandes, då min livmodertapp är mycket förkortad....Imorgon har jag gått fulla 33 veckor. Och jag skulle gärna vilja veta hur mycket era bebisar vägde, och hur dom orkade komma ut till den nya världen!

• Svar på tråden Ni som fick era barn redan i v 33!
  • bollanmollan

hej fick min son v33+2 , vikt 2330gr och vi stannade på neo 2 veckor, han hade sond bara några dagar i början. han har inte haft några problem sen, ta i trä.fick oxå snittas av havandeskapsförgiftning.

• Mamma till bröderna bus

Min son är född i v 33+3, han vägde 2105g och var 43 lång. han behövde sondmatas en månad (amningsstrul) solade en del pga gulsot och hjälp att hålla värmen i 3 dagar och övervakades i 2 dagar, vi låg inne i 10 dagar och hade hemsjukvård tills han skulle ha varit född.
    Han är nu 2½ och ikapp både storleksmässigt och utvecklingsmässigt. en pigg liten kille med mycke hyss för sig..

• Linjep86

Jag var inlagd 2 dagar. När jag kom in låg livmodertappen på 1,9...efter 1 1/2 dag, låg den på 2,4...har aldrig hört att den kan gå tillbaka så. Mina sd avtog och jag fick åka hem. Blev helt sjukskriven. Och skall inte anstränga mig.

• Little Ms Chatterbox
    Linjep86 skrev 2009-05-10 18:10:32 följande:
    Jag var inlagd 2 dagar. När jag kom in låg livmodertappen på 1,9...efter 1 1/2 dag, låg den på 2,4...har aldrig hört att den kan gå tillbaka så. Mina sd avtog och jag fick åka hem. Blev helt sjukskriven. Och skall inte anstränga mig.
    Det var ug. dom siffrorna för mig när jag väntade tvillingarna. Hade den inte börjat gå tillbaka då för mig så ville de att jag skulle ligga hela tiden, inte ens upp för toa utan be om bäcken. Men som sagt jag klarade mig och de sista dagarna när jag låg inne fick jag t.o.m. gå och hämta min mat själv, men skulle äta den på rummet *Stor lycka för mig*
    Men de bad mig tala om innan jag duschade och jag skulle sitta på pallen för att jag inte skulle få för mycket sammandragningar.
    Sen när jag kom hem låg jag verkligen ner hela tiden, hade en resesäng i vardagsrummet och fixade så kökssoffan blev lite bredare så jag kunde ligga på den hela dagarna. Räknade efter så jag inte gick för många gånger i trappan om dagen. Har sovrummet uppe och toa nere. Min sambo tog han om allt, han skötte barn och maten, hände någon gång då och då att jag parade ihop strumpor efter tvätten, men inget mer än så.

Än en gång, lycka till!
    WOW! En ny Omega-3 & -6 tråd www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42829983.html
  • Bakverk

Jag fick min Molly 33+5 pga av akut havandeskapsförgiftning(preklampsi). Hon var tillväxthämmande pha av havandeskapsförgiftningen. Hon vägde 1590 gr o var 42 cm lång. När hon nyligen blev 4 mån vägde hon 5660 gr o var 58 cm lång. Hennes utvecklingskurva har pekat rakt uppåt sedan hon föddes. Har gått upp som mest 400 gr/v. Har alltid legat över genomsnittet som bebisar går upp varje vecka. En stark tjej!

Molly kom ut som en raket 31/12-08!!! 1590 gr, 42 cm...
  • Heavenly Divine

Jag måste bara fråga....hade ni haft mkt känningar tiden innn, förväkar etc eller började det rent spontant utan förvarning??

• Fiviva

Min fl startade helt utan förvarning med värkar några timmar senare kom han.
    Dom har aldrig kunnat svara på varför.

• Malel

Jag hade knappt känt en sammandragning ens en gång innan mitt vatten gick.

• Heer

Hej TS.

Den 1/5 födde jag min son i vecka 33+6. Hade då legat inlagd en vecka med prematura värkar. Han fixerade sig tidigt och jag lyckades hålla ihop i en vecka. Vid födseln vägde han 2400 och var 46 cm lång. Han har klarat sig bra, äter ordentligt och växer fort. Sondmatades de första två veckorna men har sedan klarat sig bra med bara amning. Vi blev utskrivna efter 18 dagar på neonatalavdelning.

Lycka till!!

• Hundini

Vattenavgång i vecka 30+3, inlagd på spec. tills han kom i vecka 33+3. Var sängliggande hela tiden men jag tror det var min järnvilja som gjorde att han stanna kvar så pass länge. När han väl kom (med värkstimulerande dropp) vägde han 1905 g och var 44 cm lång. Stannade på neo i drygt en vecka, fick sola i 3 dagar och hade sonden i 3 veckor. Men allt har gått fantastiskt bra och han är nu i kapp övriga augustibarn. Lycka till och håll dig still så kommer allt att gå bra!!!

• Parven

Fick nu den 22/5, i v34+1. vägde 2600g och 46cm.. Blev dock stoppad några dagar innan pga värkar(3-4st inom 10min), lyckades lite halft men fick åka hem ialf för kunde inte göras mer, ville hon inte stanna inne efter dubbel bricanyl dos så ville inte läkarn ge mer.. sen gick vattnet dagen innan hon föddes.. Så inlagd på Neo. Hon låg i kuvös första dygnet, sen värme madrass ytterligare 1v, solat 2 dygn sammanlagt och hade sonden kvar 1vecka (fast andvändes bara helt dom första dagarna) gått bra med amning osv så hemma på permission sen lör, var inne idag och tog prover och tebax igen på ons och hoppas bli utskriven då.

Lycka till!!

• ÄngelnDennis

Min lilla kille kom i vecka 33+0 och vägde 2737 gram och var 49 cm lång Han mådde jätte bra. Var kvar på neo i 2 veckor sedan var det hemgång, behöve inge hemvård.
    Varför vi fick stanna kvar var för att amningen inte funkade, han sög inte rätt. Dem kom på det 2 dagar innan vi blev utskriven. Jag som nybörjare visste inte hur han skulle göra, men när det väl blev rätt så satt det

Svar på tråden Ni som fick era barn redan i v 33!