• Linjep86

Ni som fick era barn redan i v 33!

Jag är nu mera sängliggandes, då min livmodertapp är mycket förkortad....Imorgon har jag gått fulla 33 veckor. Och jag skulle gärna vilja veta hur mycket era bebisar vägde, och hur dom orkade komma ut till den nya världen!

• Svar på tråden Ni som fick era barn redan i v 33!
  • buffybus

min vän har nog förlossningsberättelse på hennes sida. babywish heter hon. fick sina tvillingar i v33. dem vägde typ 1800 gram tror jag. fick sondmatas lite och så.. gå in o läs om du vill

André ska bli storebror i Juli-09
  • T inne

Jag fick min dotter i v33+3. Hon vägde 1900g och var 44cm lång och kom ut den vanliga vägen. Allt har gått bra. Men jag vet inte varför hon ville komma så tidigt.

• Malel

Vattnet gick 33+3 för mig och jag blev igångsatt med dropp 34+0. 10 timmar senare kom han ut, utan bekymmer. Vägde 1820g 40 cm. Alltså liten för sina veckor, men växt ikapp nästan nu vid 3 månaders ålder.
    Hoppas allt går bra för dig.

• CarlHerman

Jag har inte fått så tidigt men är själv född i v 33+. Jag vägde omkring 2300g. Hade inga speciella problem alls, låg i kuvös några dagar och fick åka hem efter 7-10 dagar.

• hannaliza

Jag fick min pojke i vecka 33 pga förkortad livmodertapp och vattenavgång - vet inte varför.

Han var 44cm och vägde 2,4 kg - normal för tiden. Vi fick ligga kvar på neonatal i tre veckor tills han kunde äta själv. Annars behövde han lite värmebehandling och sollampa (gulsot är vanligt hos tidigt född men helt ofarligt). Ta hand om er själva bara du och eventuell partner. Det är alltid omtumlande att få barn och speciellt om det sker vid "fel" tid och man måste vistas på sjukhuset länge. Att bearbeta det var nog det som var jobbigast för mig så här i backspegeln.

Efter ca 6 månader hade min pojke vuxit ikapp dem som föddes i full tid.

Hoppas att ditt barn får stanna i magen - men vill h*n ut så kommer det att gå bra det med (risken för komplikationer i v33 är inte större än hos fullgångna barn).

Lycka till!

• Little Ms Chatterbox

Hej TS! håller tummarna för dig och din bebis, hoppas den stannar kvar länge till i din mage.
    Jag har fått barn i v. 30+4, 35+4 och 35+5. När jag väntade tvillingarna visade det sig att tappen var förkortad och mjuk i v. 25, jag fick ligga ner och tog en dag i taget. Om dom skulle komma då visste jag att det hade blivit förflyttning ner till Lund och alla gånger snitt. Så jag hade vissa mål, från v. 27 fick jag föda på hemsjukhuset, om det inte var komplikationer. i v. 32 hade jag fått försöka föda vaginalt.
    Efter den förstas veckan på sjukhus fick jag komma hem men ff i vila. Jag låg ner och vilade hela tiden, läkarna var förvånade för varje gång jag kom tillbaka för fler UL. Men jag klarade mig ända till v. 35+4.
    Jag vill bara ge dig lite hopp och tröst i din situation, barn kan stanna länge även om det inte ser ut så.
    Har du fler barn sen tidigare? Du är väl helt sjukskriven?

WOW! En ny Omega-3 & -6 tråd www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42829983.html
  • Linjep86

Tack alla för svaren=) Jag har en dotter sen tidigare...hon föddes i v 36. Men allt gick bra där, och fick åka hem efter 3 dagar. Vill bara den ska stanna några veckor till iaf!

• LBochDS

Vi var på tillväxt UL i v 32+4 och vår lillakille var då 2150gr

• Nelliesan77

Hej!

Min lille Noel kom ut v 33+5 för 3 veckor sen på onsdag!
    Han vägde 1990 g o var 44,5 cm lång.
    Han fick bo på Neo avdelningen men är nu hemma på permission! :) Men har fortfarande en sond via näsan Men förhoppningsvis slipper vi den också inom kort! :)
    Jag fick göra akut snitt då jag hade havandeskapsförgiftning!
    Ligger du hemma el på antentantal?
    Lycka till!

Svar på tråden Ni som fick era barn redan i v 33!