Danska Klinker (adresser och priser)
Fast såhär står det i Storkklinikens informationsmaterial;
"Efter samlag med en man kommer spermierna att ligga överst i slidan. Därifrån kommer en del av spermierna att simma upp genom livmodershalsen till livmodern. För att öka chansen för att du ska bli gravid vid inseminationen lägger vi upp spermierna direkt i livmodern. För att göra det krävs att man
först tvättar sperman i en steril procedur."
De skriver ju uttryckligen att DE lägger upp spermierna direkt upp i livmodern. Varför skulle de med det mena att att sprutar ut spermierna vid livmodertappen och låter dem simma in i livmodern själva?
Första gången jag var där illustrerade de på en modell hur långt katetern fördes in, och de visade då att den förs in i livmodern. Dessutom har jag sett när de inseminierat mig hur lång den där plastkatetern är. Och jag känner ju rent fysiskt när de för katetern genom livmodertappen, för det gör ont. Efter insemination kollar de också att livmodertappen sluter sig igen. Några gånger har det kommit några droppar blod. Skulle allt detta vara bluff?
Kan du inte istället visa var du hittat den information som säger att barnmorskor inte får föra in spermier i livmodern? Eller vem som har sagt det till dig?