• sleeping angel

Zoo eller tivoli i köpenhamn med en 5 och 3½ åring?

Som ovan undrar, vilket är bäst med en 5 åring och en 3½ åring, 6 månaders hänger nog med på varsomhelst.
    Vi kommer att vara där i slutet av juni och har bara råd och tid med en av dessa.
    Zoo tänkte vi först men sen sa min syster (som är 24 och inga barn) att det var ett tråkigt zoo, hon hade gått på tivoli.
    Någon som har något råd?

• Svar på tråden Zoo eller tivoli i köpenhamn med en 5 och 3½ åring?
  • sleeping angel

En fråga igen,; multiride biljetten, är den personlig eller kan vi två vuxna dela på den, kommer ändå inte att kunna åka samtidigt eftersom vi har en bebis och skulle vi det så kan man ju köpa en biljett för den karusellen bara. Men kan vi dela?

• evaoregon

sleeping angel skrev 2009-05-07 20:34:33 följande:

En fråga igen,; multiride biljetten, är den personlig eller kan vi två vuxna dela på den, kommer ändå inte att kunna åka samtidigt eftersom vi har en bebis och skulle vi det så kan man ju köpa en biljett för den karusellen bara. Men kan vi dela?
    Det är en personlig biljett som man inte kan dela.

"Multi-Ride Ticket
    The Multi-Ride Ticket is valid only on the day of purchase and provides free access to all the rides and attractions. The Multi-Ride Ticket is personal and must not be shared with anybody."
  • Laura05

Jag funderar också på dessa två resmål med en 3 och en 4-åring i sommar. Vilka är era erfarenheter av Zoo & Tivoli?

• snuttP

Vi bor ju rätt nära Danmark så vi är över då o då. Nu för två veckor sen va vi på Zoo. Båda barnen älskade det! Storebror är 5½ och lillsyster 1½. Tittade på alla djuren, lekte (rätt så stort lekområde), mm..

Va på Bakken förra året. Det älskade 5åringen också.
    Tivoli va vi på också, men jag gillar Bakken bättre, inte lika stissigt där.

• Laura05

Hur långt är det till Zoo från Hovedbanegården? Funkar det att gå med barnvagn eller ska man ta bussen?

• FruMadde4barnTätt

köpenhemn zoo djurpark är jättestor och fin och jättemånga djur, tar många timmar att gå runt där, och finns lekpark och bra mat restaurang och brukar finnas god frukt att köpa också.

rekommenderar zoo, vi ska åka dit i sommar med våra barn

Svar på tråden Zoo eller tivoli i köpenhamn med en 5 och 3½ åring?