Inlägg från: Mamma 2b |Visa alla inlägg
  • Mamma 2b

Får era små döttrar använda stringtrosor?

Ja, jag räds svaren men måste ändå fråga. Blev något inspirerad till frågan av en annan tråd, som brukligt är, och dels av en vän till mig vars då 11 åriga dotter tjatade sig till ett par stringtrosor.

Så, vad tycker ni?

Är det "rätt" att låta barnen ha stringtrosor?

Jag tycker nej, nej, nej. Det är något jag associerar till sexualitetet, inte att det är så himla skönt med en rem i häcken, eller att det ska se fint ut med tunna byxor osv.

Iallafall inte på små barn, då tänker jag mest i åldrarna innan tonåren.

Hur är det med detta, ni som har barn i dessa åldrar? Vill de verkligen ha string, eller är min kompis döttrar ett undantag?

• Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?
  • Mamma 2b

Pust! Vad skönt. Fick intrycket av min kompis att "ALLA" andra tjejerna i den åldern hade det, som om det vore ett bra argument.
    Sen bara det faktum att denna skit säljs på barnavdelningarna/flickavdelningarna känns ju helt perverst i min mening..

• Mamma 2b
    TyskMamma skrev 2009-05-05 15:44:27 följande:
    Nej absolut inte! Inte under några omständigheter alls får min dotter använda stringtrosor! Inte en chans. Stringtrosan är till för att sexualisera. Stringen är till för att man inte ska se troskanten. Och varför får man inte se troskanten? För att det ska se ut som om flickan i fråga går helt utan trososr! Är det inte sexualiserande?! P.g.a. dessa argument ska jag aldrig låta min dotter gå runt i någonting så avskyvärt som en stringtrosa, och om fanskapet skulle bli på modet igen när min dotter är tonåring så bränner jag skiten i kaminen hemma! Hon är myndig när hon är 18 ,då får hon ha vad hon vill men innan dess kommer hon aldrig få ha stringtrosor. Aldrig, under inga omständigheter!
    Haha, kan bara hålla med.

Och nej, jag tycker inte att string är vare sig modernt just nu eller sexigt. Personligen gillar jag hipsters om vi ska vara noga...

Men på ett barn fungerar inget annat än vanliga underkläder, om man får lov att uttrycka sig så smidigt.

Det jag reagerade mest över är det faktum att det överhuvudtaget finns en marknad för string, små pytte bh:s och nätstrumpor i de här åldrarna.
    Och jag undrade om det faktiskt finns barn som får använda sånt. DET tyckte jag var riktigt chockerande.
    Sen att barn gör som de vill ibland är ju inget nytt...
  • Mamma 2b
    puss skrev 2009-05-05 17:56:08 följande:
    alltså, tror ni konsumkassörskan har string för att kåta upp folk som kommer för att köpa bröd och aftonbladet?? verkligen?
    Vad pratar du om??
  • Mamma 2b

Ja, jag vet inte hur det är med dig, men under stringens vansinnes stortid, fanns det väl inte en enda p-rulle utan två skinkor med ett snöre emellan.
    Det handlade inte om några sloggi maxi trosor i mormors material.
    Så, ja nog var stringens största uppgift att egga andra..

• Mamma 2b
    puss skrev 2009-05-05 18:05:54 följande:
    Mamman utan barn skrev 2009-05-05 18:04:37 följande: så du tror alltså på min kassörskateori??
    För det första är ju de flesta kassörskor mig veterligen vuxna. Bara där har du en viss skillnad
    Sen vet jag inte hur jag ens skulle se deras rumpor när de sitter i kassan...
  • Mamma 2b
    puss skrev 2009-05-05 18:08:20 följande:
    men tror du verkligen att folk har string för att kåta upp andra?? på riktigt?? folk har string på jobbet för att kåta upp sina kollegor??
    Men herregud!

Du menar alltså att du inte anser det finnas några sexiga underkläder?
  • Mamma 2b
    puss skrev 2009-05-05 18:12:28 följande:
    Mamman utan barn skrev 2009-05-05 18:11:33 följande: det menar jag verkligen inte. jag bara undrar hur ni ser på syftet med stringtrosor.
    Okej så när du sätter på dig vad nu än må tycka är galet sexigt under, så gör du det för att egga upp alla runtomkring dig?
    Annars förstår jag inte vart du vill komma.
  • Mamma 2b

Och ändå tror jag inte att barnen vill ha string för att det är så skönt och bekvämt med lite analmassage...
    Men det är vad jag tror.

• Mamma 2b
    Kiimen skrev 2009-05-05 20:58:06 följande:
    Då tror jag att vi tycker ika. ja enar OM jag nu hade haft barn i en ung ålder så skulle jag inte köpa till dem men kper de själva så kan jag inte mkt göra...
    Elda upp skiten?
Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?