• Pimpinellan

Bitter?

Ja,jag är mer än bitter! Klarar inte av gravida eller bebisar alls. Så blir det efter över 20 års längtan,flera års försök,5 IVF:er,1 m.f och 1 MA! Får total panikångset bara av att se dem så jag måste undvika alla situationer där de kan finnas. Kan absolut inte umgås med gravida bekanta eller de som har bebisar! Däremot så säger jag inget till dem,det är ju ren vett och etikett att inte göra. En släkting vet om att vi inte kan umgås med dem och de säger inget om det,de bara accepterar faktum. Jag ska inte behöva gå under bara för att måsta umgås med dem!
    Du är allså inte ensam i dina tankar-vi är många som känner så,men få som vågar erkänna det.

• Pimpinellan

Josefin L skrev 2009-05-28 15:17:22 följande:

Oj vad jag känner igen mig i era berättelser! Bara sitter här och nickar för mig själv.... Vi har försökt i 3-4 år.... har t.o.m. tappat räkningen på tiden...och det har gått så långt att jag inte kan umgås med folk som är gravida eller som har barn. Jag kan inte se på tv där det är barn eller gå in i affärer som har barnvagnar etc.... det gör FÖR ONT! Det enda sättet som får mig att orka kliva upp på morgonen är att avskärma mig från allt som gör så där himla ont. Vilket betyder att jag mest sitter hemma ensam och är ledsen och har förlorat nästan alla mina vänner!Så det är kanske inte så konstigt att man blir bitter? Jag är ledsen för er skull att ni måste vara med om samma sak, men på ett sätt känns det såklart mycket bättre att veta att jag inte är ensam!
    Kunde varit jag som skrivit det där! Idag är jag mer än bitter,jag såg en person som jag INTE tycker förtjänar att ha barn och jag fick panik! Och till råga på allt var snabbköpskassörskan synnerligen höggravid... Usch,jag _vill_ inte se gravida eller bebisar förrän den dag jag själv är det!
Svar på tråden Bitter?