Inlägg från: nollnitton |Visa alla inlägg
  • nollnitton

tandpressning - besvär ?

Hej! :) Jag har nyligen fått "diagnosen" tandpressning. Det upptäcktes när jag sökte vård för en framtand som spände i tid och otid. Jätteobehagligt! Sedan började den att ömma när jag bet med den, och den pulserade även ibland. Aldrig någon tandvärk så sett, utan jag kände bara att det "dunkade" i den. Efter ett tag kände jag att det klickade i tanden om jag tryckte med tungan mot den. Precis som om jag tryckte in den igen. Usch, vilka mardrömmar jag har haft om det. Både om att tänderna har gått sönder, och att dom har lossnat helt och hållet.

Nu har jag samma symptom på fler tänder i överkäken. Både att dom är ömma och att jag kan känna klicket när jag trycker med tungan på dom. Känner även att det liksom "kryper" eller kliar i tandköttet där dom utsatta tänderna är.
    Om 2 veckor ska jag få en bettskena (finally) och då undrar jag, om det är någon som vet om dessa obehagliga symptom som jag har, försvinner helt?

Hoppas att allt löser sej för er, som också har besvär med tandpressning! Kramar

Svar på tråden tandpressning - besvär ?