Lilla K skrev 2009-07-22 20:36:58 följande:
Jollsan: jodå, den syntes! (Jag som trodde det var nåt internskämt sen er pysselträff! ) Jag var lika imponerad av den delen som den redan iordningställda, som du märkte! Ja, det är verkligen kul att få ett ansikte på de man känner här, och det var jättekul att tjejerna trivdes så bra ihop! Jag har ju förresten glömt berätta vad som hände med blåbären som min dotter fick med sig hem, som skulle vara till blåbärssaft:De hamnade i såpbubblevattnet, och när det skulle blåsas bubblor var jag noga med att hälla ut dem i en helt vanlig mugg, för att inte få blåbärsfläckar nån stans. En stund senare blir min son (3 år) törstig, och tar sin mugg med saft och sveper de klunkar som finns kvar. Han vänder sig om och ser kräkfärdig ut. Han har druckit såpbubbelvatten med blåbären i botten! Blåbären ligger kvar, men inte såpbubbelvattnet! Så efter ett samtal till Giftinformationen, får vi veta att den blandningen är såpass svag att det inte är någon fara, att man kan ge vatten eller mölk, samt att de kan kräkas för att det smakar illa! Livet på landet är spännande!
Nej, stackarn!!!!!!
Så gjorde jag en gång när jag var liten, drack diskvatten ur min lilla kaffekokare. Jag kan fortfarande känna den vidriga smaken i munnen av diskmedlet, allt jag åt eller drack den dagen smakade för j-vligt rent ut sagt
Men tur i oturen var väl att det inte var nån fara iallafall...!