• Anonym (dalad vårdnad)

Får exmaken ta barnet till farmorn trots att jag misstycker?

Min man och jag ska skilja oss och vi har ett barn. Mina svärföräldrar är alkoholiserade och definitivt inga personer jag skulle vilja ha i mitt barns närhet. Men blivande exmaken håller inte med mig om det, utan tycker att de ska ha fortsatt kontakt, vara barnvakt över natten osv. Jag vill verkligen inte att vårt barn träffar sin farmor för att hon betett sig FRUKTANSVÄRT illa mot barnet och hela familjen. Får exmaken ta barnet och lämna hos farmorn och farfarn då iallafall? Trots att jag som mamma säger ifrån?

Om vi har delad vårdnad, då varannan vecka, har jag överhuvudtaget något att säga till om när det gäller kontakten med de alkoholiserade farföräldrarna till vårt barn?

• Svar på tråden Får exmaken ta barnet till farmorn trots att jag misstycker?
  • Anonym (tyvärr..)

Anonym (dalad vårdnad) skrev 2009-05-02 17:17:22 följande:

hm.. misstänkte att det var så. men det käänns förjävligt . Om vi båda har vårdnaden, måste inte båda vara överens om vem barnet får träffa då?Jag menar, jag måste väl ha rätt att kunna hämta mitt barn från farmorn?
    Inte på hans veckor..
    Om du ansöker om ensam vårdnad och får det kan du bestämma.
  • Anonym

Är för att de är alkoholister då?

• Anonym (dalad vårdnad)

Men, bara för att han har vårdnaden varannan vecka så kan det väl inte vara ok att lämna barnet vind för våg?? Jag är ju barnets mamma, har jag inte rätt att hämta mitt barn om hon är hos sin farmor??

Anonym (tyvärr..) skrev 2009-05-02 17:18:31 följande:

Anonym (dalad vårdnad) skrev 2009-05-02 17:17:22 följande: Inte på hans veckor.. Om du ansöker om ensam vårdnad och får det kan du bestämma.
  • Anonym (dalad vårdnad)

Skulle inte vara en glad gubbe där...

Anonym (dalad vårdnad) skrev 2009-05-02 17:20:46 följande:

Men, bara för att han har vårdnaden varannan vecka så kan det väl inte vara ok att lämna barnet vind för våg?? Jag är ju barnets mamma, har jag inte rätt att hämta mitt barn om hon är hos sin farmor?? Anonym (tyvärr..) skrev 2009-05-02 17:18:31 följande:
  • Anonym

Har också vuxit upp med en pappa som drack. Det måste du kunna säga nej till. Ta reda på exakt vad du får göra och inte så att inte rätten ger pappan rätt senare om han vill ha ensam vårdnad för att du inte lydde

• Anonym (dalad vårdnad)

Så på hand veckor är farmorn mer vårdnadshavera, rent lagligt, än jag?

Anonym (tyvärr..) skrev 2009-05-02 17:18:31 följande:

Anonym (dalad vårdnad) skrev 2009-05-02 17:17:22 följande: Inte på hans veckor.. Om du ansöker om ensam vårdnad och får det kan du bestämma.
  • Anonym (tyvärr..)

Anonym (dalad vårdnad) skrev 2009-05-02 17:20:46 följande:

Men, bara för att han har vårdnaden varannan vecka så kan det väl inte vara ok att lämna barnet vind för våg?? Jag är ju barnets mamma, har jag inte rätt att hämta mitt barn om hon är hos sin farmor?? Anonym (tyvärr..) skrev 2009-05-02 17:18:31 följande:
    Varför skulle han lämna barnet vind för våg?
  • Anonym (tyvärr..)

Vad du kan göra är att ta kontakt med socialen. Och berätta om situationen. Och familjerätten..

• Anonym (dalad vårdnad)

Hos de alkoholiserade farföräldrarna alltså..

Har de mer laglig rätt till henne, än vad jag har under "hans" veckor?

Anonym (tyvärr..) skrev 2009-05-02 17:22:05 följande:

Anonym (dalad vårdnad) skrev 2009-05-02 17:20:46 följande: Varför skulle han lämna barnet vind för våg?
  • Anonym (tyvärr..)

Det är trots allt alltid barnets säkerhet som går först..

Svar på tråden Får exmaken ta barnet till farmorn trots att jag misstycker?