Inlägg från: pågmamman |Visa alla inlägg
  • pågmamman

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 9

Har oxå en hög vilopuls för det mesta nu för tiden 80 - 90! Fast nattetid kan jag gå ner till 50 förmodligen vid återhämtning då jag ofta sover dåligt! Jag får oxå runt 140 vid mina hjärtklappningsattacker & räknar det som att det lagt sig då jag kommer under 100! Men doktorn e nöjd!

• pågmamman

Lilla Pinglan: Så är det för mig med - hux flux så bara sticker pulsen i väg! Ogta har det föregåtts av att det liksom hackar ngr gg! 140 e vad den legat på då jag komit in på sjukhuset - men då har den redan lugnat sig lite. Vad tänker din läkare göra åt din extra ledningsbana? Säger han/hon att det e farligt el?

Min läkare har oxå pratat om att det kan vara en "extrabanan" (sinustråd har jag dock aldrig hört) men verkar ej direkt bry sig om det el vilja undersöka det närmare. El tror hon att det e för att jag blir rädd för hackande och typ får en panikattack! Jag e t o m utskriven från kardiologen nu!

• pågmamman

Lilla Pinglan: Låter verkligen som vi har lika "storys"! Så du har inte heller fått det konstaterat el? El har du blivit erbjuden operation?

• pågmamman

Lilla Pinglan: Har de sagt till dig oxå att det kanske är ngn form av panikångest &/alt stressreaktion? Propanolol e det ngn betablockare? Har det hjälpt?

• pågmamman

Lilla Pinglan: Förlåt men en fråga till: Brukar ditt oxå börja med att ditt hjärta liksom hackar? Har lixom fått för mig att det är då de hamnar i felbana... Ofta har det oxå varit då jag tidigare under dagen gjort ngt "utmattande"! Det e väl de tydligaste samband jag sett.

• pågmamman

Lilla Pinglan: "PÅ akuten sa dem att extraslag sker även som sagt som korrektion av puls mm. " Menar de att extraslagen försöker sänka pulsen eller göra så den hoppar i "rätt bana"? -Intressant i alla fall - ingen som berättat för mig! Grejen är att jag verkar bara ha extraslag Hackande som jag kallar det - efter som de inte alltid fångar det som extraslag!) vid min konstiga arytmi. För vid 24 tim EKG där jag ej får ngr "attacker" - har jag knappt ngr extraslag!

Men om "de konstiga slagen" som du känner innan hjärtat rusar skulle vara extraslag som försöker rätta till hjärtat - då borde de ju inte komma innan hjärtat sticker?! Tycker i alla fall att du verkar ha fått rätt bra förklaringar. Går du till husläkare elelr?

Hur e det med er andra?

• pågmamman

Föresten stela muskler, nackont och mage förvärrar mitt skuttiga hjärta! Hur e det för er?

• pågmamman

Carla: Trro inte extra banor e samma som hjärtflimmer (förmaksflimmer)?! Men kardiologen som jag träffat som i och sig verkligen försökt förklara har lagt det på en lite för hög nivå - så har nog inte riktigt hängt med. I mitt fall har de nog inte riktigt koll på om det e extraslag & extra bana el extraslag & "bara" hjärtklappning... Föresten e du gravid ? :)

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 9