Inlägg från: lunkentuss |Visa alla inlägg
  • lunkentuss

Phil & Ted syskonvagn del 14

Meleah skrev 2009-04-29 17:48:46 följande:
    Försöker fortfarande läsa mig till allt jag kan... En liten fråga bara, om man inte väljer att köpa cocoonen som är 60 cm lång till sporten, kan man välja någon annan som är längre? Har sett att det ska finnas en som är 90 cm lång också, men hur får den plats egentligen när syskonsitsen sitter uppepå? Finns det någon annan mjuklift av annat märke som passar? Även om den skulle vara längre?
    Är cocoonen bara 60 cm lång?
    Hur ska ungen få plats då?!?! Min 2 månaders e ju 60 cm lång hon med xD
  • lunkentuss
    josiee skrev 2009-04-30 13:21:43 följande:
    Kanon, tack för svaren. Ska vi dit och kika någon dag! :)
    vi har en affär här som heter "Kära barn", dom har också p&t =)
  • lunkentuss

Hej hej!!! Fick hem min sport igår *kuul* Ett par frågor har jag nu om nån vänlig en har svar

-vilken skötväska har ni o hur/var fäster ni den?
    -ni som syr egna dynor, vad har i mer än tyget? Alltså i mitten så att säga... (o vart köper man det o vart har ni köpt era tyger?

hade varit väldigt kul me svar

• lunkentuss
    Hikaru skrev 2009-05-25 11:25:57 följande:
    Har sett att en hel del har sytt egna dynor mm till vagnen. Finns det mönster att få tag på nånstans så att man kan göra själv? 
    Värmlandsfrun har i sitt galleri. Jättebra beskrivning
  • lunkentuss

HJÄLP! xD
    Knappen på baksidan syskonsitsen har lossnat! Alltså inte knäppet på stålramen utan den som sitter i tyget...

Vart kan man köpa knappar som passar, för nu går den ju inte att använda!?

• lunkentuss
    mine3 skrev 2009-05-27 11:19:37 följande:
    Lokatt tipsade mig om ställen som säljer och syr båtkapell. Hittade ett på Erstagatan i Sthlm som hade tryckknappar i rätt storlek, om du bor här i stan?
    Bor låångt därifrån, hehe... Närmare gbg... Men här finns ju båtkapellställen med, jättebra tips!
  • lunkentuss
    modestyclara skrev 2009-05-27 11:43:08 följande:
    annars har skomakare och all barnvagnsbutiker som har serviceverkstad...
    okej, har bara vart i sybutiker o liknande... Dom har en affär i stan som säljer p&t, där kanske....? :)
  • lunkentuss

Nu är syskonsitsen lagad!! Åkte in till stan till skomakaren som fixade det, så tusen tack för det tipset

• lunkentuss
    jennifer116 skrev 2009-05-29 18:43:15 följande:
    har köpt en P&T Sport vagn, med syskoninsats. Anyway. Har inte riktigt klurat ut HUR jag ska fälla ihop den Å hittar inte bruksanvisnings-foldern! Hjälp!!!

Efter 5 min & 15 sek så visar hon hur man gör
  • lunkentuss
    VR0NK skrev 2009-05-29 22:35:28 följande:
    Hej, ni som har en P&T, går det att fälla ihop den med syskonsitsen på eller måste man alltid ta av den innan? // Vronk
    sitter syskonsitsen fram på så går det att fälla ihop, men inte när den är bak. Men den klickas ju av superlätt (har sport)
  • lunkentuss
    josiee skrev 2009-05-31 09:21:01 följande:
    En liten fråga :) Vi har beställt en p&t sport. I går var vi i butik och sonen fick provsitta i en vibe med syskonsitsen ovanför själva bebisdelen. Han fick plats jättbra, men är sport lika rymlig? Tänkte just så att sufletten går över. Vår son är snart 1,5 år.
    min 2åring sitter jättebra när syskonsitsen sitter överst. Sufletten är inte alls för långt ner =) Hon är ca 88 cm lång. Har sport... =) Kan se om jag har bild på det så kan jag lägga in den =)
  • lunkentuss
    VR0NK skrev 2009-06-03 21:17:46 följande:
    Vad tycker ni om mjukliften till Sport? Är den det till Sport också tro? hur känner ni som har en Sport med mjuklift, är den värd priset eller ska man skaffa en annan mjuklift? Eller går det kanske lika bra att bädda med någonting annat?
    cocoonen är bara 60 cm lång... Jag tycker det funkade mkt bättre att bädda med annat (tjockare filtar tex) -o lättare att ta i o ur bebisen då med=)
  • lunkentuss
    iAnnaMaria skrev 2009-06-04 00:39:16 följande:
    Sporetn låser väl sig alltid när man fäller ihop den? Det gör min iaf :)
    ja min med, det klickar fast liksom... Sen så måste iaf jag, liksom trycka ihop den ännu lite mer för att det ska gå att trycka på den gråa knappen o få upp vagnen igen...
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14