• Moa38

Phil & Ted syskonvagn del 14

Sara E skrev 2009-05-03 09:28:20 följande:

Satt och ledade genom typ 100 sidor i den gamla tråden igår, och hittade faktiskt den jag var ute efterSå jag delar med mig om det är någon annan som är intresserad.aussiesfinest.jetshop.se/default.aspx tycker jag inte att det är det snyggaste, men den ser ut att fylla sin funktion och skydda bra mot solen, så jag satsar nog på en sådan
    köpte en acta graco på babyland. det sitter toppen och när man inte anv den så för jag in den under syskonsitsen och bromsen. Den fästes med gummiband. två knappar på sufletten finns och sedan knyter jag den nere vid på syskonsitsen. Ser ut att tillhöra vagnen faktiskt
    ska ta bilder sedan och lägga in.
  • Moa38
    Songbird skrev 2009-05-29 14:00:29 följande:
    Min stora är 3,5 och ibland somnar hon i vagnen och har solen brännande i ansiktet, varken skönt eller bra. Den lilla är 1 år och ska ju aktas ännu mer från solen. Ibland sitter hon i den "stora" sitssen, när storasyster inte åker vagn, och då har hon sol över hela kroppen. Så som sagt, eftersom sommaren är här nu, så är det akut att lösa detta, annars måste man ju hålla sig inne... eller hela tiden välja vägar i skuggan..
    jag har en acta graco suflett som är till en bilstol. Denna har jag på syskonsitsen bak. Sitter perfekt och den ser ut att tillhöra vagnen faktiskt. Funderar på en till den stora sufletten oxå, som en förlängning av denna sas.

På sufletten finns det två stora knappar på insidan nere vid kanten. jag har fäst gummiband (typ till resår i kläder, det smala) och sedan knutut det i basen av suskonsitsen, där man sätter fast den i vagnen (har inte plus så kan inte lägga in bild)

Men denna suflett finns att köpa på babyland för 198 kr. verkligen toppenlösning
  • Moa38

hmmm
    vi ska till göteborg och liseberg en heldag med en 2,5 åring och en på 8 månader. Skulle ni tagit P&T eller en sulky till den stora med fullt liggläge och en vanlig vagn till lillan?

Är så kluven hur jag ska göra.

• Moa38
    MayCai skrev 2009-06-16 20:07:03 följande:
    Hej Moa.Vi kom nyss hem från Cypen där vi va 1v med 2 stora barn och en 2,5 åring och en 9 månaders och vi hade bara sporten med oss. Efter att ha velat fram å tillbaka bestämde vi oss för att bara ha en vagn och det gick hur bra som helst. Vi var på utflykter och resturanger mm och lillen satt nästan alltid bak och storasyster varvade att gå och åka i vagnen. Om jag visste att hon var utvilad och skulle vara vaken ett tag medan lillebror behövde sova så la jag honom ner och skulle då syster ändå behöva sitta ett tag så satte jag henne ovanpå, fast det var ganska trångt för lillebrors ben, men det gick.Så kör på en vagn ni så skönt att bara hålla reda på en, det räcker.
    jo det är ju sant att det är skönare med en vagn. Får väl lägga lillan i stora sitsen när hon ska sova så hon slipper sitta upp alla gångerna hon sover. Det blir ju bilstolen oxå upp och ner på 3 timmar enkel resa. Är rädd om ryggen på henne. Hon sitter inte riktigt själv heller
    Storebror kommer nog mest springa runt
    Blir nog P&T ändå

tack
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14