Inlägg från: Songbird |Visa alla inlägg
  • Songbird

Phil & Ted syskonvagn del 14

Jag har försökt hitta info om detta, men hittar inget bra. Alltså, min fråga, hur gör ni som har en P & T Sport, för att barnen inte ska få solen i ansiktet? Suffletten på ovansitsen är ju så kort och skymmer inte mkt av barnets ansikte och armar (jämfört med en "vanlig"vagn som kan fälla ner suffletten långt fram). Den lilla som sitter nere, får mindre sol på sig, men det kommer i vissa lägen in stark sol från sidan. Tips, hur har ni andra gjort? Vi har ett svart sollkydd (UV) men att täcka över båda ungar med det.... funkar inte så bra. Och folk stirrar, en har t o m undrat vad som döljer sig under "burkan". Vagnen är bra i övrigt, men nu på sommaren vet jag inte hur vi ska lösa det...

• Songbird

Min stora är 3,5 och ibland somnar hon i vagnen och har solen brännande i ansiktet, varken skönt eller bra. Den lilla är 1 år och ska ju aktas ännu mer från solen. Ibland sitter hon i den "stora" sitssen, när storasyster inte åker vagn, och då har hon sol över hela kroppen. Så som sagt, eftersom sommaren är här nu, så är det akut att lösa detta, annars måste man ju hålla sig inne... eller hela tiden välja vägar i skuggan..

• Songbird

Tack för tipsen, jag ska kolla närmare på dem imorgon, t ex kolla upp den där sufletten till bilbarnstolen. Vi brukar hänga upp en filt på sidan på den nedre sitsen, men som sagt, när det blåser så brukar den mest fladdra av. Hänger man en filt fram i övre sitsen där vi ibland har vår 1-åring så tycker jag den hamnar för nära barnet pga att sufletten är så kort och den fladdrar och hon sliter bort den... I-landsproblem kanske ;.) Men att sitta i stark sol ska ju undvikas för så små barn.. och der blir varmt!

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14