Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Phil & Ted syskonvagn del 14

S a C skrev 2009-05-20 14:15:37 följande:
    Nu har jag också köpt en P&T! 5000 kr inklusive två sidoväskor.
    En liten fråga (eftersom jag inte orkat kolla upp i någon bruksanvisning eller på nätet):Det sitter två små plastöglor i sidan/nederkanten på ryggstödet i båda sitsarna. Är det till för att kunna spänna fast t.ex. dynor och andra tillbehör?Babyfia:Det enda som är bättre (enligt mig) på Dash än på Sport är plastskyddet på fotstödet... Dom hade kunnat sätta på en plastbit på Sport och struntat i att tillverka Dash alls.
    öglorna är för att uppfylla nån standard som säger att man alltid ska kunna fästa en lös sele i vagnen...
  • modestyclara

E L I skrev 2009-05-20 21:16:43 följande:

Ingen som har råd angående hur jag ska göra med min vagn. jag har en son som är 2 år och 7 månader och han åker väldigt sällan vagn nuförtiden. Han åker bara om han ska sova middag i vagnen men vi håller på att ta bort middagsvilan.Har en annan son som är 5 månader.just nu åker mest lilla sonen i vagnen. Stora sonen sitter i bland på fotstödet (eftersom jag brukar ta bort syskonsitsen då vagnen är mkt lättare att gå med utan den på) om han inte orkar gå en sträcka.jag tycker att vagnen är såååå "omysig" för en så liten bebis som 5 månader. Ett annat problem  är att om han sover vill han ligga ner men när han vaknar vill han sitta och titta. jag är inte alls nöjd med vagnen pga att den är så svårändrad i ryggstödet. Skulle vilja he en vagn man bara drar lite i sitsen så är det sittläge/liggläge...gillar inte alls att man måste greja fram o tillbaka med ryggstödet på så sätt det är på P&TJag är inne på att sälja den men samtidigt så är den ju smidig de gånger man behöver ha sits till stora killen!Någon som har några tips, idéer eller haft liknande problem och löste eller sålt vagnen! tack!
    japp vi sålde och köpte bugaboo med ståbräda...
  • modestyclara
    babyfia skrev 2009-05-20 21:16:24 följande:
    Tack alla för hjälpen .Men hur var det med bromsen på sport? Fungerar den som på en vanlig vagn?Usch jag blir galen på mig själv. Jag är såå extremt sugen på att köpa en nu, men vi ska nog se till att betala semestern först. men de är ju såå snygga!
    på min sp var bromsen stenhård, gick knappt att få i med foten...
  • modestyclara
    babyfia skrev 2009-05-20 21:22:20 följande:
    Förresten en fråga om regnskydden med.Kan man använda det dubbla regnskyddet även om man i början använder vagnen som singelvagn?? Likaså myggnätet tänker jag på då.
    japp, inga problem med regnskyddet...kommer inte ihåg med myggnätet...
  • modestyclara

Söta Nasse skrev 2009-05-20 20:11:12 följande:

Jag har knäppt fast dynor i öglorna.Hittade bilder på nya hammerhead. Men är det plast fram till som på dashen?www.joggingstroller.com/phil-and-teds-hammerh...
    Jag undrar om inte de två framhjulen kommer haka i varandra mycket med tanke på att de sitter så tätt och är så stora...
  • modestyclara

E L I skrev 2009-05-21 08:22:12 följande:

mm problemet är att vi bor i lägenhet o har inget förråd nu har vi P&T hängande på väggen i hallen, o så har vi en EL scooter som dagisvagn till stora killen som vi måste ta hem ibland. Den får vi då ha stående i bilen... vet inte vad vi ska göra av en  tredje vagn annars hade jag nog gjort det. hoppas stora sonen slutar sova på dagis snart så kan lillen ha den hemma när jag är ensam med honom... men just nu behövs den på dagis...Något förslag på vagn som blir liten ihopfälld i såfall?
    bugaboo bee blir ju liten men det är ju inte nån terrängvagn direkt...
  • modestyclara

Jag gillar liften *hukar för ruttna tomater* Tyckte den var bra när man lyfte i och ur vagnen, skulle in på bvc osv...Jag gillade den så mycket att jag köpt en till min lillfis nu att ha i buggan Barn sover inte med raka ben och gillar att ha det trångt så den räcker längre än man tror...

• modestyclara
    Hikaru skrev 2009-05-21 17:49:18 följande:
    Är det fel på min vagn??

När Fliz sitter uppe på syskonsitsen så drar vagnen märkbart till höger hela tiden.

Sen verkar det som att gaffeln på framhjulet glappar så att det liksom smäller om det i själva fästet. där uppe. Ska det vara så? Gaffeln är liksom rörlig så att det går att vicka på det.
    glappandet hade jag också om vagnen var lätt lastad (bara bebbe i)...att den drar åt nåt håll: är du säker på att det inte är vägen du går på som lutar åt ett visst håll? drar den åt samma håll om du vänder och går tillbaka?
  • modestyclara

Fenomen a skrev 2009-05-22 20:12:51 följande:

HejVi funderar på att köpa tvillingvagnen(med sitsar bredvid varandra) Vart kan man köpa den? Är det någon skillnad mellan olika årsmodeller?? tack på förhand
    nä köp en urban jungle istället!
  • modestyclara

Fenomen a skrev 2009-05-22 20:45:19 följande:

Är den bättre? varför? mina är 1år nu
    om man ser till försäljning så är UJ en succé...nu har ju P&T köpt upp mountain buggy så vad som händer vet ingen men UJ är en klassiker helt klart. Nu har jag bara klämtpå den breda P&T i affär men jag såg ingenting som var bättre än UJ, snarare sämre men tyg på fotstöd som blir skitigt osv...
  • modestyclara

rosa helikopter skrev 2009-05-26 12:33:08 följande:

Söta Nasse:Tack för ditt svar! Eftersom jag är ute och går flera timmar per dag på både sand- och grusvägar så skulle det vara skönt att ha en vagn som dottern faktiskt kan sova i.. :)Enda saken jag är osäker på är hur det funkar då man fäller ner ryggstödet och det blir ett stort hål mellan ryggstödet och sufletten, följer det med nåt slags skydd man kan sätta för där eller måste man köpa det skillt? ..och sen ännu en fråga :) Vid fullt liggläge blir det väl så att barnet har benen aningen uppåt? Sover de bra trots det?
    jag tycker inte p&t är bekväm som långpromenadvagn pga det korta handtaget så hamnar man lätt i en kutryggig position för att inte slå i vagnen...jag rek. urban jungle för långpromenader....
  • modestyclara

hmm jag hade den i över sex månader vill jag minnas så jag borde väl ha hunnit vänja mig men det kanske beror på hur man går eller nåt...

• modestyclara
    himmelsflickan skrev 2009-05-27 11:14:02 följande:
    HJÄLP! xDKnappen på baksidan syskonsitsen har lossnat! Alltså inte knäppet på stålramen utan den som sitter i tyget... Vart kan man köpa knappar som passar, för nu går den ju inte att använda!?
    annars har skomakare och all barnvagnsbutiker som har serviceverkstad...
  • modestyclara
    himmelsflickan skrev 2009-05-27 16:58:15 följande:
    Nu är syskonsitsen lagad!! Åkte in till stan till skomakaren som fixade det, så tusen tack för det tipset
    ingen orsak
  • modestyclara

E L I skrev 2009-05-27 19:38:57 följande:

jag har haft 4 vagnar med ledat handtag. 2 emmaljunga, 1 P&T och 1 babytravel o alla har glappat lite...
    Jag har inte heller haft någon vagn med ledat handtag som inte glappat (och jag har haft 30 vagnar...)
  • modestyclara

kidzshop.se ser ut att ha sänkt priserna på P&T...jag har ingen koll på vad de kostar på andra ställen iofs...bara snubblade över röda siffror på kidz idag

• modestyclara
    Kaxmaja skrev 2009-06-13 16:21:31 följande:
    om någon har vägarna førbi Oslo så har de två stycken Vibe till førsäljning på barnas hus Alna Bru før 3000kr styck
    köp en och sälj den dyrare i Sverige så har du din bee
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14