Inlägg från: rosa helikopter |Visa alla inlägg
  • rosa helikopter

Phil & Ted syskonvagn del 14

Jag har skummat genom tråden men hittar inte några svar på mina funderingar så jag frågar istället..

Vi har en teutonia spirit nu och dottern sover så dåligt då vagnen guppar och skakar för minsta lilla sten och grop osv.
    Hur är hjulen på en phil&ted i jämförelse med teutonias hårda plast(?) hjul?
    Finns det nån som har testat båda och kan svara på min fråga?

• rosa helikopter

Söta Nasse:
    Tack för ditt svar! Eftersom jag är ute och går flera timmar per dag på både sand- och grusvägar så skulle det vara skönt att ha en vagn som dottern faktiskt kan sova i.. :)
    Enda saken jag är osäker på är hur det funkar då man fäller ner ryggstödet och det blir ett stort hål mellan ryggstödet och sufletten, följer det med nåt slags skydd man kan sätta för där eller måste man köpa det skillt? ..och sen ännu en fråga :) Vid fullt liggläge blir det väl så att barnet har benen aningen uppåt? Sover de bra trots det?

• rosa helikopter

Söta Nasse skrev 2009-05-26 20:01:14 följande:

rosa helikopter man får med ett skydd i plastigt regnskydd, men en del syr till egna så att de kan göras mörka. Ja, benen ligger ju lite uppåt men det tror jag inte att något barn bryr sig om. Mina gör det då inte. Mina får bara sova i viloläge däremot. Jag har nu en sport v2 men har tidigare haft både E3an och sport v1. Den senaste är dessutom nr 16 i turordningen, så jag har testat en del vagnar också.. haha
    Tack för svaren. Nu står en sprillans ny P&T Sport i hallen :) Dottern gillar att sitta i den och jag bara älskar den!
  • rosa helikopter

En fråga om regnskydden..

Kan man ha vagnen i liggläge då man har ett singel-regnskydd eller regnar det in på barnet då? Hur ser det ut på baksidan?

• rosa helikopter

angel ica skrev 2009-06-03 09:29:24 följande:

och sen vet jag att denna fråga varit uppe mycket men jag har glömt och nu letat utan att hitta vem som har mönster på dynor här i tråden?
    värmlandsfrun har i sitt galleri.
  • rosa helikopter
    ZAFT skrev 2009-06-12 21:39:12 följande:
    Passar på att ställa en till fråga så kanske jag får svar på nån Spelar det någon roll hur mycket luft man har i hjulen eller är det bara att pumpa som typ på cykeln?
    Det står 2,4 bar på hjulen.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14