Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

är vänsterpartiet liberalt?

Nej, Vänsterpartiet är kommunistiskt.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-18 13:41:09 följande:
    Idag är Vänsterpartiet är lika kommunistiska som Sverigedemokraterna är nazistiska.
     SD är lika mycket nazistiska som moderaterna är kommunistiska.
    Sensitiveguy skrev 2015-04-18 13:40:57 följande:
    Och du definierar kommunism som?
    Som alla andra.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-18 13:56:51 följande:
    Försvar av diktatur? Nej, då är V verkligen inte kommunistiskt.
    Lars Ohly försvarade ju diktaturen Kina när han var partiledare.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-18 14:10:17 följande:
    Det är EN person. Nu diskuterar vi ett helt parti.
    Lars Ohly är inte vilken person som helst. Han var partiledare när han försvarade den kommunistiska diktaturen Kina. I egenskap av partiledare talar han för hela partiet.

Dessutom har Vänsterpartiets ungdomsförbund, Ung Vänster, starka kopplingar till Revolutionära Fronten.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-18 14:43:49 följande:
    Det finns historiska kopplingar mellan Sverigedemokratiska och nazism. Om man påstår något annat så far man med osanning. Däremot finns det ingen koppling mellan moderaterna och kommunism. Att påstå detta är löjeväckande.
    Det finns historiska kopplingar mellan Moderaterna och nazism. Till exempel var Moderaternas ungdomsförbund en ren nazistisk organisation under 1930-talet.

Kopplingarna mellan SD och nazism grundar sig på att det fanns ett fåtal högljudda nazister som gick på deras partimöten i början på 90-talet.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-18 15:18:55 följande:
    Och nyss pratade du om kopplingar mellan moderaterna och kommunism, jag antar att du menar att moderaterna är kommunist/nazistiska?
    Jag skrev att att Moderaterna är lika mycket kommunister som SD är nazister. Om du inte förstod innebörden av det så menade jag att eftersom Moderaterna inte har någon koppling till kommunism så har inte SD någon koppling till nazism. 
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-18 15:47:53 följande:
    Det är  en lögn att det inte finns en historisk koppling mellan SD och Nazism. SD startades av personer med bakgrund i nazistiska rörelser och det kan du inte förneka därför blir din liknelse med moderaterna så löjlig.
    Jag har inte skrivit något om historiska kopplingar till nazism förutom några vilsna nazister som kom till ett partimöte under 90-talet. Det jag talar om är just nu. SD har inga kopplingar till nazister idag. 
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-18 15:57:19 följande:
    Nej, en partiledare talar inte alls för hela partiet.
    Så en partiledare talar bara för halva partiet eller vad menar du?
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-18 16:10:54 följande:
    Precis som V idag inte har några kopplingar till kommunism.
    Förutom att deras nuvarande partiledare blev medlem i partiet när dom hette kommunisterna, samt att det finns både gamla och nya kommunister kvar i partiet, plus att deras ungdomsförbund att kopplingar till Revolutionära Fronten.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-18 16:12:35 följande:
    Jag menar att ett helt parti inte nödvändigtvis tycker exakt samma som dess partiledare i alla frågor.
    Det är Fredrik Reinfeldt ett utmärkt exempel på.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-18 16:32:15 följande:
    Inget av detta stämmer numera förrutom att partiet kallade sig själva för kommunister när nuvarande partiledare gick med i dem. Det var dock då, nu är nu.
    Styrelseledamot i Ung Vänster medlem i Revolutionära fronten.
    nyheter24.se/nyheter/politik/770887-styrelseledamot-i-ung-vanster-medlem-i-revolutionara-fronten

Nio kvinnor från Ung Vänster: "RF och AFA är våra kamrater"
    nyheter24.se/debatt/768193-nio-kvinnor-fran-ung-vanster-rf-och-afa-ar-vara-kamrater

Sen finns det medlemmar och även politiker i partiet som är kommunister.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-18 17:40:57 följande:
    Men hur enkelspårig går man bli?

Du menar att det inte finns någon koppling mellan SD och nazism men hävdar samtidigt att V har kopplingar till kommunism på grund av förehavanden mellan företrädare för ungdomsförbundet och antidemokratiska organisationer samt uttalanden från en tidigare partiledare.

Har du helt missat att 20 medlemmar från SDU, just nu, riskerar att uteslutas pga av band till fascistiska organisationer?

Har du helt missat att SDs tidigare ledare hade bakgrund i nazistiska organisationer?

Jag rekommenderar dig att läsa denna lista:

polimasaren.se/2013/10/17/sverigedemokraterna-och-deras-nazistiska-forflutna/
    De riskerar att uteslutas för att de har i maskopi med Expo försökt att störta SD:s partiledning.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-18 17:49:45 följande:
    Förnekar du att det har funnits kontakter mellan SDU och fascistiska partier?
    Hur ska jag kunna veta om sådana kontakter har funnits? Oskyldig till motsatsen bevisats.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-18 18:19:45 följande:
    Sa du inte nyss oskyldig tills motsatsen bevisats

Är det detta mail som fått SDU att göra en anmälan till Säpo (SDU misstänker att SD gjort sig skyldig till dataintrång)?

Just ett snyggt parti och ett snyggt ungdomsförbund
    Dataintråg är ju inte olagligt i Sverige. Om det hade varit det hade Expressen och Researchgruppen redan blivit åtalade.
Svar på tråden är vänsterpartiet liberalt?