Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

är vänsterpartiet liberalt?

Gert skrev 2015-04-18 08:52:11 följande:

Nej, Vänsterpartiet är kommunistiskt.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Idag är Vänsterpartiet är lika kommunistiska som Sverigedemokraterna är nazistiska.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-18 13:57:59 följande:
    Lars Ohly försvarade ju diktaturen Kina när han var partiledare.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Men SD är ju sprunget ur nazistiska värderingar. De som bildade SD kom bla från Nordiska rikspartiet som var ett rent nazistiskt parti.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-18 13:52:47 följande:
     SD är lika mycket nazistiska som moderaterna är kommunistiska.
    Sensitiveguy skrev 2015-04-18 13:40:57 följande:Och du definierar kommunism som?
    Som alla andra.
    Det finns historiska kopplingar mellan Sverigedemokratiska och nazism. Om man påstår något annat så far man med osanning. Däremot finns det ingen koppling mellan moderaterna och kommunism. Att påstå detta är löjeväckande.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-18 14:59:17 följande:
    Det finns historiska kopplingar mellan Moderaterna och nazism. Till exempel var Moderaternas ungdomsförbund en ren nazistisk organisation under 1930-talet.

Kopplingarna mellan SD och nazism grundar sig på att det fanns ett fåtal högljudda nazister som gick på deras partimöten i början på 90-talet.
    Och nyss pratade du om kopplingar mellan moderaterna och kommunism, jag antar att du menar att moderaterna är kommunist/nazistiska?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-18 15:33:45 följande:
    Jag skrev att att Moderaterna är lika mycket kommunister som SD är nazister. Om du inte förstod innebörden av det så menade jag att eftersom Moderaterna inte har någon koppling till kommunism så har inte SD någon koppling till nazism. 
    Det är  en lögn att det inte finns en historisk koppling mellan SD och Nazism. SD startades av personer med bakgrund i nazistiska rörelser och det kan du inte förneka därför blir din liknelse med moderaterna så löjlig.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-18 16:47:33 följande:
    Styrelseledamot i Ung Vänster medlem i Revolutionära fronten.
    nyheter24.se/nyheter/politik/770887-styrelseledamot-i-ung-vanster-medlem-i-revolutionara-fronten

Nio kvinnor från Ung Vänster: "RF och AFA är våra kamrater"
    nyheter24.se/debatt/768193-nio-kvinnor-fran-ung-vanster-rf-och-afa-ar-vara-kamrater

Sen finns det medlemmar och även politiker i partiet som är kommunister.
    Men hur enkelspårig går man bli?

Du menar att det inte finns någon koppling mellan SD och nazism men hävdar samtidigt att V har kopplingar till kommunism på grund av förehavanden mellan företrädare för ungdomsförbundet och antidemokratiska organisationer samt uttalanden från en tidigare partiledare.

Har du helt missat att 20 medlemmar från SDU, just nu, riskerar att uteslutas pga av band till fascistiska organisationer?

Har du helt missat att SDs tidigare ledare hade bakgrund i nazistiska organisationer?

Jag rekommenderar dig att läsa denna lista:

polimasaren.se/2013/10/17/sverigedemokraterna-och-deras-nazistiska-forflutna/
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-18 17:47:00 följande:
    De riskerar att uteslutas för att de har i maskopi med Expo försökt att störta SD:s partiledning.
    Förnekar du att det har funnits kontakter mellan SDU och fascistiska partier?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-18 17:47:00 följande:
    De riskerar att uteslutas för att de har i maskopi med Expo försökt att störta SD:s partiledning.
    Menar Du att SDU och Expo har lierat sig?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-18 17:51:14 följande:
    Hur ska jag kunna veta om sådana kontakter har funnits? Oskyldig till motsatsen bevisats.
    Nu är du väl larvig. Det finns massor av bildbevis som publicerats i tidningarna de senaste dagarna som visar att kontakter har skett.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-18 18:02:04 följande:
    Ja, det verkar så.

nyheteridag.se/dokumentet-avslojar-sdu-ledningen-allierad-med-expo-mot-sverigedemokraternas-partiledning/
    Sa du inte nyss oskyldig tills motsatsen bevisats

Är det detta mail som fått SDU att göra en anmälan till Säpo (SDU misstänker att SD gjort sig skyldig till dataintrång)?

Just ett snyggt parti och ett snyggt ungdomsförbund
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-18 19:09:25 följande:
    Och även till Expo där Mona Sahlin är med. Mona Sahlin samarbetar alltså med SDU. Där ser man.
    Det är ju SDU och SD som vill samarbeta med Expo och inte tvärt om. Där ser man! Skrattande
Svar på tråden är vänsterpartiet liberalt?