• Vicke

Barnprogram från 80 och början utav 90 talet?

Vad kommer ni i håg? Jag kommer iallafall i håg lillstrumpa och systeryster, hedvig och trasdockorna.... Finnsj u hur många som helst. Skulle vara kul och höra vad ni kommer ihåg. Kanske får man lite tillbaka blickar !!!

• Svar på tråden Barnprogram från 80 och början utav 90 talet?
  • fortabilar

Boktipset var på 80-talet och dom som åkte iväg i resväskan var typ ett intro till när barnprogrammen började. alltså inte samma program. Också på 80-talet

• fortabilar

Ulf Larsson och Måns Herngren och Hannes Holm m.fl. hade nåt program som alltid hette samma som personen som hade namnsdag dagen då programmet sändes. Hänger ni med? Nåt avsnitt hette Fanny och nåt hette Torsten osv. Det var ganska kul har jag för mig. Sändes på torsdagar.

• Vicke

"rädda joppe död eller levande" kommer jag ihåg inte så bra kanske men den där stackars mulvaden som fick vara med om allt möjligt. Sen kommer jag ihåg teppas också tyckte det var trist!

• symaskinen

Trazan & Banarne (min dotter kallar sig för Banarne)
    TV-piraterna tittade mina bröder på och jag snodde glasögonen hela tiden... !
    Toffelhjältarna
    solstollarna ( det uppfattade jag aldrig som gubbsjukt då...men nu kan man ju undra !)
    Drömplanket..." Já é ko...å ja har mina spenar"
    Mora träsk

• symaskinen

Pippi pelikan...fast det var inte så kul
    "rädda joppe" kommer jag också ihåg och "Pojken med guldbyxorna". Jag störde mig alltid på att byxorna inte var guldiga utan mer lejonbruna...nu förstår jag ju att det var för pengarna !

• RadixLecti

Pojken med guldbyxorna.

Och trazan och banarne... det gick i repris några avsnitt nu i somras. Satt med små nostalgiska tårar i ögonen under hemliga arne och nicko & pulver.

• Tingeling13

Solstollarna med Ullabella, hi,hi den var rolig.

Sen var det den där med kroppen, hette programet kroppen tro? han som hade mörkt krulligt hår.
    Kalles klätterträd

• Tufsa

Åh va mycket bra det fanns när man var barn ju! den vita stenen, rädda joppe o narnia älskade jag!

• Jezika

att va söta men lika som bär va e de å ha
    lite annorlunda ä inge fel o va
    om man e av en annan sort -varför ska man kastas bort?
    lite trasiga o knasiga e vårt trasdocksgäng!
    lite trasiga o knasiga! sjunger vår refräng!
    är din arm ur led eller näsa sned eller tån e gul o blå
    lappri säger trasdockan du e lika bra ändå..

Svar på tråden Barnprogram från 80 och början utav 90 talet?