Utomkvedshavandeskap (X)
Jag fick utomkveds i november, ena äggledaren sprack och blev därmed borttagen. ingen sa något om att vänta men det tog nio veckor innan mensen kom, efter två menser var jag gravid igen. Men det var förmodligen utomkveds igen, lite osäkert då de inte hittat vart det ligger i så fall. Men det som fanns i livmodern (skrapades) var inte tillräckligt bevis för foster och mina hcg värden är "konstiga".
Väntar nu på att värdet ska ner på noll, det har gått fyra veckor sedan skrapningen.
Någon som vet hur ägglossningen fungerar, måste hcg vara noll för att det ska komma igång?
Jag undrar också, som Emilia007, hur ägglossningen fungerar när man bara har en äggledare.
Lintias - Det var snack om en cellgiftsbehandling för mig också och då fick jag information om att man kan behöva vänta ett tag med ny graviditet pga att medicinerna kan ge fosterskador, 3-12 månader. Kanske inte var samma mediciner och kanske olika behandlingar, eller kanske har den tid som behövdes vänta i ditt fall redan passerat, men dubbelkolla för säkerhetsskull.