• Majsan G

Hur lång tid från remiss till samtal?

Jag har fått en remiss att få tala med någon "special-BM" inför förlossningen pga min förlossningsrädsla, remissen skickades till Huddinge, det sjukhus vi har tänkt oss att föda på.

Någon som vet:
    Hur lång tid tar det innan man blir kallad på samtal?
    Hur blir man kallad? Har hört både att någon blivit uppringd och bokat tid, och att man får kallelse per post?
    Spelar graviditetslängd in? Typ att man får komma på samtal "efter vecka...."?

Någon som varit där på samtal? Är det på FÖRLOSSNINGEN man går? Med massa födande kvinnor omkring?
    Vad gör man på dessa samtal?

• Svar på tråden Hur lång tid från remiss till samtal?
  • Majsan G

*PUFF* finns det ingen som vet? Ingen som varit på såna här samtal?

• Majsan G

Hm.... vet inte om jag blev direkt lugnad av det.....
    Min remiss skickades in när jag var i vecka 32+2 och jag är nu i vecka 33+4, så det har ju "bara" gått en vecka. Men jag själv blir ju bara längre och längre gången.

Känns som jag "kämpar" mot klockan.

• Majsan G

Jag fick min kallelse till samtal idag. Tiden från att remissen gick från BM till samtal blev för mig 2 veckor ungefär.

Jag "vill" inte bli smittad, det är inte därför jag bett om samtal, jag vill inte gå därifrån med ett datum och en tid för snitt. Jag vill bearbeta min rädsla och oro, så jag hade fått panik om jag istället bara fått en tid för snitt

• Majsan G
    Flisan79 skrev 2009-04-23 22:00:13 följande:
    Jag berättade om min rädsla redan när jag ringde för inskrivning och fick remiss ivägskickad i samband med det (v 11). Är i v 17 nu och har ej fått svar men för mig är det ju knappast någon brådska.Remissen var till special BM på sös.
    Ja, för min del är det ju "bara" 6 veckor kvar, så kanske lite mer att det "brinner i knutarna"

Glömde säga, jag fick min kallelse per post. Kunde ringa dem om tiden jag fått inte passar, tiden är nästa vecka, så allt gick väldigt fort.
Svar på tråden Hur lång tid från remiss till samtal?