FallenAngelNr1000 skrev 2018-01-06 22:53:08 följande:
Kul för dig ! Själv fick jag varken lastbilskortet eller svetsar utbildningen. Har jobbat ca 2-3 månad /år de sista 4 åren då jag inte hittat mera långvarigt jobb.
Dom skickade mig till rekryteringsfirmorna för att höra om dom stod för utb. för det gjorde inte ams fick jag till svar, fast min kompis fick svetsarutb. Det är väldigt olika tror jag ifrån kontor till kontor. I min stad är det sura illaluktande fiskar som gillar dondera helt i onödan. O till ingen nytta!
Jag är mycket förvånad att dom inte ville låta dig gå transportutbildningen för tung lastbil. (skakar huvudet något rejält) Det är ett välkänt bristyrke. Jag tycker du ska söka igen. Prata med huvudkontoret och säg att du vill gå utbildningen. Det finns helt enkelt ingen riktig anledning till varför du inte kan få gå den idag.
Näe, gör ett nytt försök. Som sagt, det skriks efter lastbilsförare i hela landet. Det är tydligen rena katastrof bristen på såna.
Det är ett roligt yrke för att man trivs med självständigheten och det stora ansvaret. Man får besöka olika arbetsplatser och träffa nytt folk, och ha kundkontakter. Det är ett service yrke. Är därför jag valde detta arbetsyrke själv.