• malre

HSS-spolning. Gör det ont???

Hej

Detta används inte som en hjälp att bli gravid, utan är en undersökning för att kolla om det är stopp och om det är anledningen till att men inte blir gravid. Dock "irriterar´" man livmodern lite det kan göra att man blir gravid lättare, är dock inte bevisat. Detta är vad två olika gynekologer sa till mig.

JAg gjorde min 3 månader sen, ff inte gravid. Det gjorde absolut inte ont på mig, men det var inget stopp heller. Jag tog en ipren och två alvedon innan.

Lycka till och det kommer gå bra!  Alla är olika och alla upplever saker olika.

• malre
    Incy skrev 2015-10-21 13:21:36 följande:

Hej allihopa,

Vill gärna fråga de som har varit med på hss undersökning!

Imorgon ska de spola mig och det måste vara mensfritt.

Just idag har jag fortfarande väldigt lite blod som blev nästan bara rosa i min trosskydd. Frågan är, gör dem ändå spolning om d e så att d försätter färga i min trosskydd?

Vill gärna höra svaret så fort så möjligt! Är så desperat nu om jag skulle omboka besöket!

Tack

Hej

Spolningen görs väl ca dag 10 i cykeln. Är du där? Verkar som om du är tidigare i cykeln om du ff har lite mens? Du vet själv hur mycker mens du har och hur snabbt det avtar.. Kanske kan gå bra ändå? Lycka till
Svar på tråden HSS-spolning. Gör det ont???