Inlägg från: Mummy |Visa alla inlägg
  • Mummy

Villa Vs Radhus?

Sitter husen ihop via garagen är det IN TE ett radhus, det är ett kedjehus. Radhus sitter ihop vägg-i-vägg.

Iaf, vi flyttade från vår 3:a till ett radhus för 3 år sedan. Tanken var att vi inom en ganska snar framtid skulle köpa fristående hus. Men nu känner vi inte alls för det. Jag kan i dagsläget inte tänka mig ett hus efter att ha bott här i rahuset.
    Vi bor i ett BR--radhus på 117 kvm. Vi är 4 personer och har 4 sovrum, två badrum osv. Plats så det räcker. Vi har jättebra läge, med dagis precis vid tomten, skogen bara några 10-talsmeter från oss osv.
    Men, jag skulle aldrig vilja lägga ner all den tiden vi kanske fått göra i ett "riktigt" hus. Problem med grannar kan man få även om man bor i hus. Det är väl bara att se till Grannfejden. JAG har iaf aldrig sett något annat än grannar i hus där

Så jag röstar helt klart för radhus om man gillar det

• Mummy

Vet inte hur många kvm den är. Ganska liten, men vi vill inte ha det större.
    Visst stör man sig på grannarna ibland med musik, men det positiva väger över väldigt mycket. Vi har bra grannar.

En sak som jag tycker är väldigt skönt är att slippa kostnader som takbyte, fönster osv. Innan jul fick vi nya fönster på övervåningen. De kom och satte in dem och vi behövde inte göra mer än att bara ta bort fönsterbrädan och inte betala något. Perfekt för oss

• Mummy

Idispidis
    Va?? Ingen present? Hmm, jag som trott det hela tiden
    Vad jag menade var att det är föreningen som bekostar sånna sakermed hyrorna. Visst vi betalar en hyra, men det täcker ju nästan det vi behövt betala i dirft på ett hus. Vi behöver aldrig tänka på att ha en budget just för sånna saker. Eller för målning av huset, nytt tak osv.

Svar på tråden Villa Vs Radhus?