• Jeec

Barn nummer 2

Jag har en flicka på fem år. Och en liten kille på 9 veckor. Jag har velat ha en till liten sen min flicka var 2 år ungefär. Men nu i efterhand så är jag glad att jag väntade. Att ha två blöjbarn samtidigt och två barn som ska matas sätter en i en jobbig sits hemmavid. Visst de är kul när barnen kan leka ihop o växa upp ihop. Men den kan dom med 4-5 år emellan oxå. Min lilla flicka avgudar sin lillebror. Hon pratar, leker och sjunger för honom. Och jag känner verkligen att hon fick den tid hon behövde när hon växte upp. Nu kan man prata med henne om vad man ska hitta på. Hjälpas åt med lillebror. Läsa böcker om gravid magen osv. Man har någon att prata med hemma även att man är mammaledig. Blir inte lika isolerat som med två små barn...om du förstår vad jag menar? Nu vet jag inte hur de hade blivit om jag skaffat en till bebis tidigare. Och då menar jag inte ekonomin. För på ett eller annat sätt så brukar man klara sig. Men man måste vara relistisk ändå. Jag syftade mer på att man ska orka. Och ha två så små barn samtidigt. De kommer bli kämpigt. Men som alltid så är det värt de när man har sina barn...oavsett ålder och antal. Personligen hade jag väntat...men det är inte mig det är upptill...det är er det är upptill.

Lycka till =)

Svar på tråden Barn nummer 2