• JaMA08

Brun mens, vad är detta??

Haft brun mens den här gången, aldrig haft så. Har varit lite färskt blod oxå men annars bara brunt i bindan. Någon mer som haft så?? Någon som vet vad det kan vara?? Snälla hjälp..... Mvh JaMa

• Svar på tråden Brun mens, vad är detta??
  • lillan 88

Man kan få "brun mens" när man har Lite mens. Ibland har man ju riklig mens ibland kommer det bara lite, och då kan det vara brunaktigt..

• JaMA08

Va många som svarat.. Så kul!! MItt varade i 2dagar men var ytterst lite mot det vanliga, brukar blöda mycket dag 2+3 och sen försvinner det. Men den här gången brunt i bindan hela tiden, kom lite färskt blod när jag torkade mig.. Skumt alltså..

• Emekal

jag har haft bruna flytningar i 1 månad nu ... dock kommer det bara lite när jag är på toa.
    Läkare trodde att det var en infektion så nu har jag ätit 2 kurer med antibiotika...

Men idag ska jag försöka få en akuttid på gyn på sjukhuset för att göra VUL

• nyfiken och otålig

Jag hade det ungefär lika länge som jag brukar ha mens, 5-6 dagar ungefär.

• Jenniiee

Hej ja undra lite runt brun mens fick barn i mars och ha börja ta p-piller igenen råkat glömt nån gång klan ja vara gravid igen alltså?

• Lullan

En barnmorska sa till mig att min bruna mens, nog beror på för lite östrogen, vissa kvinnor ha lite östrogen o då kan man ha brun mens.. men att de inte är något farligt.. När jag åt p-piller hade ja väldigt riklig o blodig mens men sen ja slutat med dom får ja bara brun mens...

• Jenniiee

okej men förra mensen ja hade va ju normal

• telgebo

Min bruna mens berodde på hypothyreos och ingen ÄL.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • jeennny

Jag är 15 år och har haft brun mens några gånger. Jag är definitivt inte gravid, så är det gammalt blod då eller? 

• SarisHaglis

Hej.
    Jag har inte haft normal röd mens sedan i början av december. Sedan konstaterades det att jag hade ett tidigt MF i slutet på Januari, då var mensen vattnig, brun och med klumpar i. Efter det har det liksom bara fortsatt i den riktningen dock inte vattnigt utan det är brunt, segt med klumpar i.. Vet inte om det fortfarande är pga missfallet eller om jag bara har väldigt sparsam menstruation. Jag har inte ont och det luktar inte illa så jag tänker avvakta en månad till. Blir det likadant nästa månad också så vill jag få det undersökt.  

Svar på tråden Brun mens, vad är detta??