• Anonym

Någon som förfalskat sina betyg?

Anonym skrev 2009-04-17 21:08:35 följande:
    det där vänder jag som gymnasielärare emot.tråkigt att du känner dig felbehandlad. eller är det skönt att ha nåt att skylla på att betygen inte blev så höga?
    Antingen är du en av få gymnasielärare som faktiskt ger rättvisa betyg eller så är du en av många gymnasielärare som man lurar sig till bra betyg av. Jag förtjänade inte mina betyg i många ämnen, men pratade mig till dom.
  • Anonym

jag utgår från att jag är rättvis och har ofta anonyma inlämningar, det vill säga dataskrivet med ett nummer, för att inte rätta efter person. byter ofta prov och uppsatser med en kollega för att inte bli färgad av eleven.
    tror du mig nu?

Anonym skrev 2009-04-18 11:32:36 följande:
    Antingen är du en av få gymnasielärare som faktiskt ger rättvisa betyg eller så är du en av många gymnasielärare som man lurar sig till bra betyg av. Jag förtjänade inte mina betyg i många ämnen, men pratade mig till dom.
  • Anonym

du vet inte ens hur nya betygssystemet ser ut, men du kan avgöra att det är blaj? grattis, där visade du din nivå.

MatsAtari skrev 2009-04-18 18:26:01 följande:
    Som sagt, skiter fullständigt i det eftersom betygsystemen bara är blaj ändå.
  • Anonym

återigen missar du poängen. idrotten i skolan är för att främja hälsan, numera ÄR det till och med "Idrott och hälsa", och även kost och näringslära ingår.
    att röra på sig och leva hälsosamt är en viktig del av att leva på ett bra sätt, och i skolan får du grunden till detta, men som vanligt är det ju förstås upp till den enskilda eleven hur mycket denne tar till sig.
    tror man att idrotten går ut på att bli näste Zlatan så säger det sig ju självt hur mycket man missat...

man kan lära ut, men inte få eleverna att lära in, så om du säger att du inte lärde dig ett skit i skolan hoppas jag du tar ansvar för din egen del i det.

MatsAtari skrev 2009-04-19 09:33:28 följande:
    Idrott, ja (Gick för övrigt mest ut på att spela fotboll varje lektion.) . Det var många som hade bättre betyg än mig i det. Men hur många av dessa utövar någon idrott idag? Typ Nada. noll! Har man då inte lyckats missa något extremt fundament trots höga betyg?
  • Anonym

MatsAtari skrev 2009-04-19 09:33:28 följande:
     Det gäller ju att få med svåra ämnen med meningslösa kunskaper så att man kan få utslagsgivande resultat eleverna emellan antar jag.)
    Eller se intelligensnivån??
  • Anonym
    Knytt1 skrev 2009-04-19 10:11:42 följande:
    Det känns som om du är rätt stukad av din skoltid och det beklagar jag verkligen, det är tråkigt att du känner dig så felbehandlad, men mycket av det du säger grundar sig i ren okunskap och då blir ditt resonemang rent ut sagt korkat!
    Instämmer.
    Brukar ligga något bakom när man totalt förkastar ngt så pass stort som skolväsendet
    Typ eget misslyckande
  • Anonym
    MatsAtari skrev 2009-04-19 10:25:43 följande:
    LOL, många olika lektionsformer?På 100 idrottsletioner så spelade vi väl fotboll på 90 av dom och körde 10 andra idrotter på de andra 10.Du vet lika väl som jag att läroplanen låter oerhört vacker på pappret, men hur bra följs den i praktiken?
    Pratar vi 80-tal eller hur det ser ut idag??
  • Anonym

går du i skolan nu? jobbar du i skolan? vet du hur läroplanen ser ut? (nej just det, det skrev du ju tidigare att du inte orkade...)
    varför uttalar du dig om ett skolsystem som försvann för 15 år sen?

MatsAtari skrev 2009-04-19 10:25:43 följande:
    LOL, många olika lektionsformer? På 100 idrottsletioner så spelade vi väl fotboll på 90 av dom och körde 10 andra idrotter på de andra 10. Du vet lika väl som jag att läroplanen låter oerhört vacker på pappret, men hur bra följs den i praktiken?
  • Anonym
    MatsAtari skrev 2009-04-19 10:55:58 följande:
    Jag jobbar med högriskinvesteringar hemifrån via internet.Det är fria arbetstider, men å andra sidan en jävligt varierande och osäker inkomstkälla.
    Du har alltså ingen utbildning? Arbetslös? men försöker få ihop en inkomst genom gambling av a-kassa/sjukpenning?
  • Anonym

då upprepar jag min fråga:
    jobbar du i skolan? går i skolan nu? orkat sätta dig in i lpf94? det är 15 år sen man gjorde om systemet, men det visste du väl....?

läste du vidare på högskolan? varför/varför inte?

MatsAtari skrev 2009-04-19 13:33:58 följande:
    Är det någonting som är svårt att förstå eller? Skrev ju att jag jobbar, även om inkomsten är jävligt osäker. Står det förresten någonstans att jag hoppade av skolan? Ngt jävla bidrag är det alltså inte fråga om. Att "investera" socialbidrag på pokersajter borde vara tämligen omöjligt såvida man inte enbart sätter in och aldrig någonsin tar ut.
Svar på tråden Någon som förfalskat sina betyg?