• enny signatur

Någon som förfalskat sina betyg?

Anonym skrev 2009-04-17 16:20:53 följande:
    Hoppas verkligen att du åker fast, vore alldeles underbart. Är man så jävla korkad att man inte kommer in på den utbildning man vill genom att man plugga sig till det så förtjänar man inget annat. Kanske man ska kontakta VHS och meddela att de ska kolla extra noga både detta år på ansökningar inom landet och tydligen även för fem år sedan. Lata människor. Lägg er energi på att plugga istället för att göra förfalskningar.
    Så man förtjänar inget annat för att man inte kom in? trevlig syn

Nixx: att inte få de betyg som behövs innebär ju knappast att man är lat...

TS: vad skrev du i mailet?
    Förfalskade betyg... ja ibland upptäcks dom uppenbarligen, men vilka som går igenom är svårare att säga... man registrerar ju knappast "fejakt betyg" någonstans.
    Jag hade inte velat ha ett falskt betyg inregistrerat, även om du klarar dig nu så hade jag oroat mig sen... Har du fått något svar från dom?
    Jag hade ringt och dragit tillbaka anmälan med, i värsta fall helt kasst varit ärlig (även med uppsåtet) för att slippa senare trubbel.
  • enny signatur

ge mig gärna siffror på att killar skriver bättre på proven..

män kommer i större grad in på sde högsta utbildningarna med... så diskrimineringen lär ju inte vara enkelriktad

• enny signatur
    MatsAtari skrev 2009-04-18 22:26:16 följande:
    Har För dåliga på vad??? Den praktiska nyttan man har av det man läser i skolan är ju i det närmaste obefintlig. I skolan ska man sitta och läsa alla möjliga avancerade och konstiga ämnen, sen får man fan inte ens jobb på konsum när man har gått ut. Derivator har jag ingen aning om varför vi ödslade tid på. Tyska läste jag i 3år och pratade det en gång under en utlandsresa.
    men det valde du ju själv.
    Jag kan bara tala för min sak och tycker att kunskap är nyttigt att bära, knappast vidare tungt bagage.
    Läste tyska i grundskolan och har haft väldig nytta av det trotts att den är mer än ringrostig.
    Min matematik har jag daglig nytta av, min engelska lika så (borde snarare pluggat klart mer...).
    Jag utnytjar inte allt jag kan varje dag, men jag har någon gång andvändning av det.

Men jag håller med om att systemet inte är helt bra gällande betygen. Kanske behöver man kunna vissa grundläggande ting, men om jag får mvg eller g avgör inte hurvida mina framtida studier i humaniora kommer gå
Svar på tråden Någon som förfalskat sina betyg?