För tidigt att gifta sig när man 20år?
Jag gifte mig när jag var 18, min man var 22. Vi gjorde det i smyg, borgerligt och lite "på skoj" just eftersom att ingen annan i den åldern skulle komma på tanken att gifta sig.
När vi gifte oss hade vi varit ihop ett år, inte varit förlovade innan och bodde dessutom 65 mil från varandra och sågs var tredje vecka cirka.
Ha ha, jag hör ju själv hur galet det låter! Men det hela beror väl egentligen på vilken uppfattning man har om äktenskapet... om man är traditionell etc. Att vara gift är egentligen ingen skillnad från att "bara" vara ihop (förutom förstås saker som att man sambeskattas osv).
Personer som har barn ihop men som inte är gifta och som väntar på rätt tillfälle, vad väntar ni på? Har ni tänkt på vad som händer om den ena personen i förhållandet dör och ni inte har ett samboavtal?
Idag har vi varit tillsammans i över 10 år och varit gifta i över 9 år. Nu väntar vi vårt första barn. Har aldrig ångrat att vi gifte oss. Det är konstigt att folk kan lägga sig i huruvida man vill gifta sig eller ej men däremot inte säger något när folk skaffar hund efter hund och sedan omplacerar eller skaffar barn på barn utan att ha råd.