• Anonym

För tidigt att gifta sig när man 20år?

det viktigaste är väl om det känns rätt el inte
    hur länga har de varit ihop

åldern tycker jag har mindre roll, finns ju inga garantier för att de kommer leva ihop resten av livet vare sig brudparet är 20 el 40.

• Anonym

Ja, jag tycker att det är för tidigt.
    Jag var själv 21 när jag gifte mig och nu i efterhand känner jag att det var alldeles för tidigt.
    Ångrar faktiskt att jag gjorde det då.

• Anonym

Jag blir själv 21 år i år. Jag har en sambo som är lika gamal, vi har båda utbildning, vi har fyra år bakom oss, vi letar hus, han har fast tjänst jag har timanställning, vi väntar bebis har två hundar och häst. Vi planerar att gifta oss i sommar eller till hösten. Vi har ett stadigt och stabilt förhållande och ser oss inte för unga för att gifta oss.

• Anonym

Nej det är inte för tidigt.
    Jag gifte mig när jag var 28 fast hade lika gärna kunnat gifta mig när jag var 16 med samma man.
    Man känner om det är rätt.

• Anonym

Känns det rätt för henne så är det ju okej.
    Men jag tycker personligen att det är lite för tidigt att gifta sig i den åldern.

• Anonym

Min mamma var 18 när hon gifte sej med pappa. Alldeles för ung tyckte de flesta, även på den tiden och dessutom var hon med barn. Ett lyckligare äktenskap får man nog leta efter. Pappa och mamma är fortfarande kära i varandra. Det riktitg strålar om dom fortfarande.

Så nej, 2o är inte för tidigt om dom älskar varandra.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-15 10:34:04 följande:
    Ja, jag tycker att det är för tidigt.Jag var själv 21 när jag gifte mig och nu i efterhand känner jag att det var alldeles för tidigt.Ångrar faktiskt att jag gjorde det då.
    TYcker desamma som du jag var ju 19 (efter 2månader skulle jag fylla 20) O nästa månad e jag 22 har varit gift i 2år o har barn på 1år så det gick snabbt för mig men nu ångrar jag de för det visade sig min make e omogen
  • Anonym

Om man nu är så säker på att det kommer att hålla för evigt, förstår jag inte varför det är så bråttom med att gifta sig. När man är 20 har man ju knappt blivit vuxen.

• Anonym

jag gifte mig när jag var 18 år och en månad . Det är ju en större grej att skaffa barn än att gifta sig. Man avgör själv när man vill gifta sig och/eller skaffa barn . varför ska det vara viktigt vad andra tycker om man själv tycker det är ok?

• Anonym

Nyfiken gul skrev 2009-04-15 11:30:32 följande:

Bara en brasklapp i det hela..Ingen skulle tycka det var det minsta konstigt om dom gick ut och berättade att dom skulle ha barn..Men att tala om att man ska gifta sig - ja jäklar DÅ har folk åsikter!!
    Tyvärr har du rätt.

Jag tycker inte det är ett dugg fel att gifta sig när man är 20. Är själv 38 och har inte varit gift Men jag tycker man ska köra på när känslan är rätt, det är inte säkert det blir bättre bara för att man väntar!
  • Anonym
    Nyfiken gul skrev 2009-04-15 11:30:32 följande:
    Bara en brasklapp i det hela.. Ingen skulle tycka det var det minsta konstigt om dom gick ut och berättade att dom skulle ha barn.. Men att tala om att man ska gifta sig - ja jäklar DÅ har folk åsikter!!
    Fast det där är inte helt säkert.
    Vi fick minsann höra både det ena och det andra när vi skulle ha barn...
  • Anonym

jag tycker det är mycket bättre att gifta sig nr man är 20 n när man är 40. Känns inte så normalt när man är 40 och står i vit klänning. Tycker det ser stört ut.

• Anonym

Jag gifte mig som tjugoåring och är fortfarande lyckligt gift 12 år senare. Vi hade varit tillsammans länge innan vi gifte oss. Så jag tror att det kan bli riktigt bra. =)

• Anonym

Anonym (20-38) skrev 2009-04-16 21:31:29 följande:

Jag gifte mig när jag var 20, vi hade varit tillsammans i 3 år och bott ihop i 2 år. Vi var verkligen superkära i flera år. Men sedan började vi växa ifrån varandra. Vi fick 3 barn innan jag fyllt 30, men redan efter första barnet började det knaka lite. Och när jag var 33 så skildes vi.Idag är jag 38 år och ångrar inte mitt äktenskap eftersom jag inte hade haft mina barn annars. Men om jag fick göra om det så skulle jag se till att växa/mogna färdigt innan jag valde livspartner. När man är 20 så har man fortfarande en hel del utveckling kvar, och risken är stor att man utvecklas åt olika håll.
    Ibland funkar det ju att mogna och utvecklas tillsammans, ta sig igenom kriser ihop. Även om man drar åt olika håll i vissa utvecklingsfaser.
  • Anonym

Anonym (20-38) skrev 2009-04-17 21:52:05 följande:

Chansen att det funkar ökar dramatiskt om båda två har blivit vuxna före förhållandet eftersom det då inte är så mycket utvecklande kvar.
    Det är nog väldigt individuellt tror jag.
  • Anonym

Jag gifte mig när jag var 18 år, och nu efter 11 år är jag fortfarande lycklig och kär. Så spelar ingen roll om man är ung eller gammal , bara man hittar den rätte, tycker jag

Svar på tråden För tidigt att gifta sig när man 20år?