Är det bara jag som verkar ha en bra mamma till bonusen?
Nu är det väldigt många trådar om "hemska biosar" osv..
Men det måste väl finnas nån som har en bra relation till biomamman
eller åtminstone en hyffsad ?
Nu är det väldigt många trådar om "hemska biosar" osv..
Men det måste väl finnas nån som har en bra relation till biomamman
eller åtminstone en hyffsad ?
Nej de skulle ja inte på stå att jag har.. Hon är rent av förjävlig...
Jodå, här är den absolut hyfsad. Vi är inte kompisar... kommer nog aldrig att bli... och vi är oöverrens om en hel del...
Men vi respekterar varandra och då funkar det mesta bra.
Jag har en fantastisk biomamma till mina bonusar. Hon har passat min och mannens (dvs hennes exman!) 2-åring en halv dag och en hel natt tillsammans med halvsyskonen. Hon älskar våran lilla tös och är underbar med henne. Jag tror att vi har en bra relation för att hon och min man redan var jätteslut när de skildes och har kommit över varandra. Och inte alls var så jättekära heller. Vi kommer aldrig att bli nära vänner, det tror jag inte - och vill nog inte heller - men vi har skoj när vi ses och vi respekterar varandra. Hon ställer upp så himla fint och jag försöker göra detsamma för henne. Vi behöver varandra helt enkelt - hon behöver en bra relation till mig för hennes barns skull - jag behöver henne för att inte bli galen ibland på det ibland tuffa jobbet som styvmorsa. Därför är vi rädda om relationen.
Så mina bonusar funkar kanon. De har en bra mor och en bra far - och en sisådär styvmamma!
Jovars, det är inget fel på henne utom att hon klemar bort barnet en hel del vilket resulterar i att det är barnet jag inte tål.
Annars är hon både snäll och väluppfostrad, vänlig och social och vi har inget samarbetsproblem, hon ställer upp även ifall jag hade hoppats att hon en vacker dag vill ta hand om sitt barn på heltid, vilket hade varit drömmen för mig.
Men henne är det nästan inget fel på överhuvudtaget, vi bor heller inte under samma tak på halvtid så även ifall hon hade varit dum på något sätt (borträknat det här med samarbetsproblem isf) hade det inte berört mig så mycket
Ja, det är nog bara du.
I alla fall är det ovanligt
Tror att de som har bra biomammor kanske inte har samma behov av ventilering som vi andra. Då man som "normal" människa tror att det är så andra föräldrar ska bete sig, så tänker jag att man inte ens skulle känna behovet av att vara här och skriva av sig... Iaf hade det varit främmande för mig om allt hade fungerat som det borde göra i den bästa av världar.
Kan inte säga annat än att jag är grymt avundsjuk på dig... Ta vara på det du har!
Jag är själv ingen bonusmamma, däremot är jag en jättebra biomamma
Jag kommer jättebra överrens med exets nya fru, är glad att min pojke trivs med henne, och hon ringer ibland om det är något hon undrar över när pojken är hos dem.
Vi kan umgås ibland, var på samma bröllop för ett tag sedan, när exets syster gifte sig. Det gick hur bra som helst, vi pratade och hade trevligt.
Vi kommer aldrig att börja umgås som nära kompisar, men jag trivs med den nivå vi har nu.
Jag tycker det är supertrist att inte kunna ha en bra relation till min sons "bonusmamma" tyvärr börja SMSén hagla in efter första gången hon såg mig hur illa hon mådde att se mig för jag var så ful och äcklig...Riktigt tråkigt. Vill ju inte henne nåt illa snarare tvärtom, jag tyckte bara det var kul när jag hörde om henne
Jag har ÅSIKTER om hur min bonussons mamma hanterar deras liv m hon är absout ingen dålig mamma.
Hon tycker inte om mig (gjorde inte för några månader sen iaf) men det har inget m hennes son att göra och som tur är skiljer hon på det. Jag vill också ha en så neutral relation m henne som möjligt m jag vet att om det var nåt viktigt ang. hennes son så skulle jag kunna ringa!
Jag är otroligt glad över min relation till biomamman. Vi har ofta kontakt och har lätt för att prata med varandra. Allt känns som det är flexibelt när det kommer till alla inblandade barn och det är så skönt! Framförallt så tror jag att flickorna är väldigt glada över det, de kan se oss umgås och ha trevligt och därför så behöver aldrig de ha dåligt samvete när de är här eller där. Jag tror att en av de främsta anledningarna till vår bra kontakt är att det gått många år sedan min sambo och hon separerade så det finns ingen svartsjuka och de är helt färdiga med varandra. Kramar till henne.
När man läser och hör om alla som har en jättejobbig relation till biomamman, kan jag inte vara mer än tacksam.
Jag har ju förlängesen förstått att det vi har är speciellt.
Det första hon sa när hon fick reda på att min man träffat mig var: Kan inte önska dig någon bättre tjej, och hon älskar min son, det vet jag!
(Jag kände henne innan, även deras son..)
Det är superskönt att vi kan hämta lämna min mans son hos henne, vara där ett bra tag, dricka kaffe ihop, och snacka skit.
Kan även ringa henne om det är någonting jag undrar över, eller om hon vill det så gör hon samma.
Det är tom så att jag har en bättre relation till henne än vad min man har, haha.
De kommer också bra överens för pojkens skull.
Men han är nästan aldrig med och delar med oss, utan springer iväg och leker med pojken.
Det är ju klart roligare :) "pappa, kolla här, bygg med mig!"
Jag tror det är viktigt att försöka, för barn är så känsliga för stämningar, men jag förstår verkligen att det kan vara svårt!
Hej alla ni!
Tycker också detta är facinerande och ett väldigt spännande kapitel att begrunda. Kanske är det så att det ofta inte fungerar när man träffar sin killes ex p.g.a att de faktiskt gjort slut eftersom de inte kommer överens, tycker lika, saknar gnista osv Ofta kan ju den nya tjejen eller killen man väljer vara direkt motsats till den man levt med innan.
Kanske detta som gör att "exet" blir jobbig, avundsjuk m.m Vi är ju trots allt bara människor. Kanske tycker ens f.d att ens nya partner är fulare eller "sämre", men det är ju just detta.. att tro, att "jag alltid varit och kommer vara den ende". Att skaffa en ny partner med en annorlunda uppsyn är ju att svart på vitt tala om att det inte är dig jag vill ha. Nu är det detta!
bion till mina bonusar är helt underbar.
vi umgås ibland och det är så kul att det fungerar så bra!första halvåret var sisådär, efter det har det bara bivit bättre!
här har vi oxå en bra relation och biomamman och jag har inga problem alls att samarbeta och ja inte sambon och biomamman heller såklart och sonen är en jättefin kille