• Nati

Är det ok att dom har stökigt på rummet?

En liten kontring på "att om man har stökigt runt omkring sig så mår hjärnan bra"
    Nja min snart 18 åriga dotter har både stökigt och skitigt. Vad händer jo hon vet inte ett dugg var hon har saker, papper till skolan ligger under säng och lite varstans, andra saker spridda OCH då uppstår stress, frustration, irritation vredesutbrott när hon inte hittar och har koll så inte mår hennes hjärna bra då inte utan hon får ångest över rörigheten men orkar inte bry sig och kolla över lite var och varannan dag. Hon tar stortag varannan vecka kanske och då ska allt slängas i princip i stället. Dammsuger vid tillsägelse högst en gång i månaden, torkar golv aldrig
    Jag bryr mig egentligen inte längre om stök, men när det är fruktskal, och nu det senaste äppelkärnor över hela golvet. Vet inte hur man kan lyckas och då händer det att detta dras via strumpor ut i våra utrymmen så är det med alla hår högar som ligger på golvet också. Allt som dras in på hennes rum som tillhör familjen gör mig vansinnig, lånar man något ska det tillbaka. Nu har jag letat en dag efter min sprayflaska med köksmedel den låg under hennes säng så hon hade nog tänkt småstäda i helgen, där stod också min "städbunke" med vatten och en disktrasa
    Jag tar dock till internet avstängning för att få henne att prioritera städning och då funkar det, när det är hopplockat sätts internet på, men det är ju för jäkligt att behöva hålla på så men jag har provat allt och det är det enda som fungerar tyvärr

Svar på tråden Är det ok att dom har stökigt på rummet?