Inlägg från: Glamrockare |Visa alla inlägg
  • Glamrockare

Är det ok att dom har stökigt på rummet?

Stäng dörren, låt dem leva i skiten, vill de ha rena lakan o rena kläder så får de själva plocka av dem o upp dem lägga dem i tvättkorgen. Vill de ha dammsugit får de göra det själva.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Glamrockare
    LykkeLee skrev 2009-04-12 11:08:40 följande:
    Ja.. det kanske är det vettigaste.. Jag har kört lite så ett tag.. sonen har sovit UTAN lakan i typ två veckor nu.. Det står disk och stinker i hans rum.. jag fattar inte att dom vill HA det så.. Jag har själv en depression just nu efter en mkt traumatisk förlossning och försöker med nöd och näppe hålla ordning på övriga hemmet och jag orkar inte tjata på dom också..
    nä vem förstår det. men de kommer att ändra sig.

Som sagt stäng dörren o försök att låtsas att det inte finns, snart står de inte ut själva utan inser sicken jävla svinstia det är eller bara det att kompisarna inte vill komma dit längre.
    Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Glamrockare
    LykkeLee skrev 2009-04-12 11:13:04 följande:
    Frågan är hur jag ska få honom till det?? Han skriker bara åt mig när jag säger ngt.. Jag sa vänligt till honom "Nu vill jag att du städar ditt rum" då skrek han "Men vafan.. ORKA!!!!! Jag är trött för helvete!!" Känns inte direkt som en bra öppning...
    det andra alternativet du har som faktiskt funkar, för tonåringar som beter sig som små barn bör behandlas där efter.

Är att städa ur hans rum en dag när han inte är hemma så att han i princip har sin säng med täcke kudde där inne o det han behöver för att sköta skolan.

o sedan att om han vill äta gör han det vid matborde annars blir det inget.

Vill han spela allan så får du spela allan tillbaka.
Svar på tråden Är det ok att dom har stökigt på rummet?