Inlägg från: Puma86 |Visa alla inlägg
  • Puma86

Är det ok att dom har stökigt på rummet?

Jag hade d väl GANSKA stökigt i mitt tonårs rum o mamma va på mig o tjötade ett tag, men hon gav upp sen...d slutade med att vi kom överens om att d va mitt ansvar över hur d såg ut i mitt rum, o om ja ville skämmas för hur d såg ut där när d kom folk så e d mitt problem

Så när ja skulle ha vänner hemma så städade ja alltid undan... man lär sig själv med tiden!! INgen ide att tjata hela tiden, tror nog mer att d får motsatt effekt!! Låt d vara istället o tänk på d som att d e barnets egen lilla lägenhet o att om hon/ han vill att d ska se ut som ett bombnedslag så får d väl göra d då! STäng dörren bara så du slipper se skiten!

• Puma86
    LykkeLee skrev 2009-04-12 11:02:19 följande:
    Dom bryr sig inte ens om det kommer kompisar, dom sätter sig ned i röran och tycker det är typ helt normalt!
    Ja men låt dom ha d så då! D blir ju bara onödigt tjöt från dig och energi som du kan lägga på annat! Dom fattar tillslut... nån dag kanske d kommer en kompis lr tjej/kille som tycker d ser förjävligt ut o då kanske skammen smyger fram hehe! Men mitt enda råd ja kan ge dig e att skita i d helt enkelt! Trivs dom i skiten så låt dom leva i skiten... d hjälper inte med att tjöta hål i hövvet!
Svar på tråden Är det ok att dom har stökigt på rummet?