• Icapika

Vilken mobiloperatör?

Jag ska säga upp mitt mobilabbonemang och gå tillbaka till kontantkort som jag hade förut. Spara pengar...

Nu sitter jag och funderar på hos vilken operatör jag ska köpa kontantkort hos.
    Har suttit och tittat och jämfört Telia, Comviq, Vodafone och Djuice.

Vet bara hur Telia funkar... Så det skulle vara kul att få veta lite vad andra tycker om olika operatörer? Vill ju inte köpa grisen i säcken liksom. Så fram med åsikter tack! Åsikter om andra mobilopertörer är också välkomna förstås.

• Svar på tråden Vilken mobiloperatör?
  • narie24

Hej igen!
    Vill bara tillägga att jag bor i stockholm kanske tio minuter från stan!!!

• cia75

Jag har comviq kontant och är jättenöjd. Har inte haft några problem alls med täckning och blev glatt överaskad när jag fyllde på kortet senast och upptäckte att jag fått 15 kronor i bonus
    Hade Telia innan men måste säga att jag är mer nöjd med Comviq.

• Liten Nina

Jag hade telias kontantkort i 6 år och har aldrig klagat! Det var lite dyrt att ringa, det märkte jag ju, att alla andra ringde billigare än jag... Men jag hade alltid täckning. Ett bra exempel var när familjen var uppe i Idre. Någon hade comviq och någon hade europolitan. Jag hade bäst täckning.

Nu har jag däremot ett mycket väl fungerande abbonnemang hos vodafone. Jag ringer inte särskilt ofta i mobilen, så jag har en månadsavgift på 60:- och 25 fria sms. Plus att jag ringer gratis mellan 19 & 07 till vodafone och fasta nätet! Jag är emot abbonnemang egentligen, men detta var bara så bra! Easy fritid eller nåt heter det. Man måste vara under 26 tror jag.

• Kottebrud

Vi kör 3 här oxå! Vi har precis köpt dem och tycker att de känns bra. Vi bor lite utanför Göteborg men har inga problem med täckning (vad vi märkt ännu). Kul att kunna ringa varandra när som helst och visa vad dottern gör för bus!!!!

• Gladiator

Jag har inga problem med täckningen, hörde att GBG har den bästa täckningen när det gäller 3.

Jag har inte märkt mer än jag gjorde på mitt Comviq abonnemang...

Beror nog på var man bor kanske?

3 bygger ut sitt nät, när det är radioskugga så ska det "hoppa" över till Vodafons men det är den övergången som kan göra att det bryts men det jobbar dom på, dom startade i GBG med det.

• lycra

själv hade jag comviq innan men bytte till telia eftersom comviq hade ett uselt nät... när det är stora "festdagar" så går det inte alls att ringa. Comviq är juh det nätet som slås ut direkt... såna stora skillnader är det inte i priserna så jag väljer hellre telia eftersom det inte slås ut lika snabbt & har bätte nät. Så den lilla bonusen man får med comviq kan jag leva utan :)

• Malounis

Jag har halebop. Går på telias nät men är lite billigare (än så länge).
    Funkar bra.

• delphy

Mina erfarenheter av 3:

Har flertalet gånger varit på väg att kasta telefonen åt h****te. Teckningen är katastrof! (Bor i Gbg) Det är inte många samtal jag pratat utan att det brytits. Dessa radioskuggor finns överallt- fortfarande!

Sen så är ju inte telefonerna någon höjdare. Sämst är batterikapaciteten, får ladda den varje dag. Har bekanta som tar med sig laddaren till jobbet.
    Videosamtalen var bara roliga i början.

Men men, allt har ju sina barnsjukdomar och 3 kommer säkert att bli mycket bättre MEN.... jag önskar att jag hade väntat lite till.
    Än så länge går jag ingenstans utan min Comviq!

Hur är det med de andra operatörernas 3G??? Nån som vet???

Och andra 3G telefoner? Är de lika kassa???

• Puh76

Delphy

Du har rätt i att batterikapaciteten på 3s telefoner är dålig men det beror på att de drar mer eftersom det är mer som en handdator än en telefon.

Min sambo har en 3 telefon ovh han har aldrig haft problem med sin, men det är ju olika. Han kan låta bli att ladda den i flera dagar.

Själv har jag comvig kontantkort.

• My 2

Har Vodafone kontantkort som är registrerat så jag kan ringa utlandssamtal mm och sedan få dessa på räkning. Mycket praktiskt. Laddar alltid över nätet och internetbanken - hur enkelt som helst. Bor i en liten håla och har aldrig haft några täckningsproblem.

Dessutom snabb och trevlig kundtjänst.

/my

• andypandy

jag har nu vodafone och det är kanonbra täckning jämfört med comviq men svindyrt !!! måste tyvärr ha det i 1 1/2 år till pga bindningstid men sen är det nåt typ av kontantkort som gäller !!!

• mizzan

själv har ja halebop, är jätte bra tycker jag.. billigt också. och som Malounis sa så går de på Telias nät så det är bra täckning med.. =)
    gå in på www.halebop.se å kolla..

• narie24

Tjoho! Äntligen har mitt abonnemang för 3 gått ut! Jag är fri. Killen min bröt av sin telefon, haha. Nu ringer jag med comviq kontant igen, skönt att slippa alla avbrutna samtal pga piss täckning!

• Villebusen

Jag har haft olika kontantkort. Men är mest nöjd med telias pgr av täckningen. Nu nappade jag på en kampanj och köpte 2st telefoner för 1 kr och då gjorde jag om mitt telia kontant till ett "fast" abb. Och trots att jag har abb avg på 120 kr så blir summan mindre än vad jag satte in kontant. Och inte ringer jag mindre eller skickar färre sms.

Men bor man i "storstad" så är täckningen den samma och då är det bästa att kolla upp hur mycket det kostar att ringa och ta det billigaste.

• MHN

Jag är nöjd med kontantcomviq.net Billigast sms av de stora operatörerna iaf. Enda nackdelen är väl att comviq har sämre täckning på vissa håll i landet men bra i stor städerna. Dessutom är det samma taxa dygnet runt...för jag ringer nog mest före kl.19.00 på kvällen har jag upptäckt.

• fröken

JAg har comviq kontant, och det funkar bra. I stort sett lika bra täckning som telia, mycket bättre täckning än vodafone (om man nu inte befinner sig längs europavägar eller i städerna. Då är vodafone lika bra). Det funkar för mig, orkar inte bry mig om kostnader, men jag köpte nyss en telefon utan abonnemang för att lätt kunna byta opertör.

• amathea

Har comviq...... och har alltid haft teckning när vodafones och telias kunder inte haft det. *ler*

• ladyhawk

Har Telia. Varken Comviq eller Vodafone funkar på landet.

Svar på tråden Vilken mobiloperatör?