• shitvadjaghatar

Borde Annika Östberg fått dödstraff?

En del här på familjeliv vill ju ha hårdare straff, livstids fängelse ska vara livstids på riktigt, man ska ha dödsstraff på mördare och pedofiler osv.

(Ni vill ha Sverige ungefär som i Iran kan man väl säga?)

Hur ser ni på Annika Östberg och Rickard Flinga?
    Gäler det även dom?

Borde dom ha fått dödstraff eller borde dom sitta i fängelse tills dom dör?

Nu är ju Rickard Flinga en fri man, men rent hypotetiskt.

• Svar på tråden Borde Annika Östberg fått dödstraff?
  • smoothiz

nej inte dødsstraff, jag tror inte på dødsstraffet..men dæremot tycker jag gott hon kunde fått sitta i usa dær hon faktiskt har begått brotten, vad ær det som skiljer henne från andra liknande mørdare?? hon har dødat en mænniska sjælv sen varit med att døda två andra mænniskor och hjælpt till att dølja kropparna..så denna stora våg av sympati i sverige før den kvinnan ær obegriplig...

grattis min lilla camilla som väntar TRILLINGAR! detta fixar du!
  • smoothiz
    Pelargonen skrev 2009-04-14 09:03:34 följande:
    Nej, det borde hon inte ha fått. Däremot är jag så förvånad över att svenska folket köper tidningarnas "stackars-lilla-Annika-kampanj".
    åh vad jag håller med..fattar inte grejen alls..verkar som om en del inte riktigt vet vad hon faktiskt gjort och vad hon varit inblandad i..{#lang_emotions_undecided}
  • smoothiz

førresten vad hænde med den eviga FL-frasan "ta seden dit man kommer"?? gæller det bara dom som kommer till sverige? i USA ær det livstidsstraff før att døda en snut, annika laddade om vapnet, lurade polisen och det andra offret, hjælpte till att røja undan kropperna och ær æven dømd før dråp innan..alltså får hon stå sitt kast och skylla sig sjælv att hon brøt mot USAs lagar..

• M Y L F
    Pelargonen skrev 2009-04-14 09:03:34 följande:
    Nej, det borde hon inte ha fått. Däremot är jag så förvånad över att svenska folket köper tidningarnas "stackars-lilla-Annika-kampanj".
    Fast det har nog inte alla gjort. Däremot tycker jag att det är konstigt att hon skall straffas hårdare än andra? Den första personen som hon blev dömd för var dråp. I dom två andra fallen så har ju inte Annika själv hållit och tryckt av något vapen.

Det kan man ju jämnställa med Juha och Marika, hon kom ut efter 2 år och nu är han på fri fot efter 20 år.

Om man skall ge andra samma chans så skall väl ändå hon ha det ocskå? Hon har ju suttit 28 år och andra mördare har ju kommit ut tidigare, så varför inte hon?
  • smoothiz
    M Y L F skrev 2009-04-16 13:27:33 följande:
    Fast det har nog inte alla gjort. Däremot tycker jag att det är konstigt att hon skall straffas hårdare än andra? Den första personen som hon blev dömd för var dråp. I dom två andra fallen så har ju inte Annika själv hållit och tryckt av något vapen.Det kan man ju jämnställa med Juha och Marika, hon kom ut efter 2 år och nu är han på fri fot efter 20 år.Om man skall ge andra samma chans så skall väl ändå hon ha det ocskå? Hon har ju suttit 28 år och andra mördare har ju kommit ut tidigare, så varför inte hon?
    fast e det inte i stora delar av USA så att om man blir dømd før sitt tredje grova brott ska man dømas till livstid?....
  • Pelargonen
    smoothiz skrev 2009-04-16 13:20:10 följande:
    åh vad jag håller med..fattar inte grejen alls..verkar som om en del inte riktigt vet vad hon faktiskt gjort och vad hon varit inblandad i..
    Ja, visst är det konstigt! "Hon var bara på fel ställe vid fel tillfälle". Att folk verkligen tror på det. Jissus.
  • slangbella

Nej, självklart inte. Ingen förtjänar dödsstraff, nånsin.

Jag är så in i helvete trött på allt jävla gnöl över Annica nu. Hon var ett rötägg innan hon kastades i fängelse. Men nu har hon suttit där i 28 år. Räcker verkligen inte det? Och tro det eller ej, men jag är mycket väl införstådd med vad hon varit med om, tro för i helvete inget annat. Jag tycker ÄNDÅ att det räcker nu!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Axel 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Pelargonen

M Y L F skrev 2009-04-16 13:27:33 följande:

Fast det har nog inte alla gjort. Däremot tycker jag att det är konstigt att hon skall straffas hårdare än andra? Den första personen som hon blev dömd för var dråp. I dom två andra fallen så har ju inte Annika själv hållit och tryckt av något vapen.Det kan man ju jämnställa med Juha och Marika, hon kom ut efter 2 år och nu är han på fri fot efter 20 år.Om man skall ge andra samma chans så skall väl ändå hon ha det ocskå? Hon har ju suttit 28 år och andra mördare har ju kommit ut tidigare, så varför inte hon?
    Laddade Marika Juhas vapen menar du? Är hon dömd för dråp och rånmord sedan tidigare? Det var nya uppgifter för mig i såna fall.
  • slangbella
    Pelargonen skrev 2009-04-17 11:04:53 följande:
    Laddade Marika Juhas vapen menar du? Är hon dömd för dråp och rånmord sedan tidigare? Det var nya uppgifter för mig i såna fall.
    Annica hjälpte pojkvännen att ladda om strax innan polisen övermannade dem. Det var alltså INTE i samband med morden. Bara för tydlighetens skull.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Annika_%C3%96stberg
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Axel 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Pelargonen
    slangbella skrev 2009-04-17 11:39:00 följande:
    Annica hjälpte pojkvännen att ladda om strax innan polisen övermannade dem. Det var alltså INTE i samband med morden. Bara för tydlighetens skull.sv.wikipedia.org/wiki/Annika_%C3%96stberg
    Intressant länk du använder. Där står nämligen följande: "Polisens utredning fann det dock mest sannolikt att det var Cox som hade avfyrat de dödande skotten". Så faktum är egentligen att det KAN ha varit Annika som avlossade de dödande skotten, inte sant? Om man nu ska lita på wikipedia alltså.
Svar på tråden Borde Annika Östberg fått dödstraff?