• jch

Missfal vecka 6, gick ni till läkare? Massa frågor

Fick i morse missfall, antar det i alla fall. Två blödningar, en med en mörk klump i och en blod/slemblandad blödning. Har inte särskilt ont, men småblöder varje gång jag är på toa. Hur kändes det för er andra som fått missfall? Mitt kom i vecka 6. Behöver jag besöka gyn, el. någon annan? Ringde BM och på henne verkade det inte som jag beövde gå på nån koll. När kom er mens igång efter missfallet? Tog det lång tid att bli gravida igen? Oss tog det 11 måndader innan denhär graviditeten. Vill ju inte gärna vänta lika länge till....är så ledsen och besviken just nu....

• Svar på tråden Missfal vecka 6, gick ni till läkare? Massa frågor
  • pingvinen

Hejsan!
    Fick mitt missfall i helgen och jag var i vecka 7. Är jätte ledsen och sårad!
    När jag fick missfall så vart det en liten blödning och inget i 2 dagar bara lite ont. sen satte det igång att blöda och det gjorde ont så jag trodde jag skulle dö. Ring till Gyn. och fråga dom för det gjorde jag och var där idag. HOn ville iaf kolla så inget var kvar i livmodern, annars så måste man ju skrapas elle få tabletter. Tycker iaf att du ska ringa dit å fråga!
    Lycka till

• jch

Tack för ditt svar, ringer nog gyn och ber att få komma, känns nog lite bättre och få missfallet bekräftat, och att allt är borta. Lycka till framöver, förhoppningsvis ses vi i ett roligare forum framöver!

• pingvinen

Ja gör det för säkerhetsskull.
    För mig kändes det bra att veta att allt var okej efter och få veta att det verkligen var ett missfall.
    Jo hoppas vi ses i ett roligare forum

• Pyff

Jag fick mf i vecka 6 och behövde inte uppsöka läkare eller nåt. Ringde MVC och de var inte till mycket hjälp måste jag säga, de sa bara "det är jättevanligt" och typ inget mer.
    Det tog sen ca tre månader för oss att bli gravida igen och är nu i vecka 24.
    Håller tummarna för dig gumman att det går lika bra för dig!
    Tröstkram!

• Petra Pontus mamma

Solskenshistoria för att pigga upp i eländet:

Exakta samma sak hände mig. Jag träffade en gynekolog som inte ens undersökte mig eftersom det inte var lönt. Vi frågade om vi skulle försöka direkt igen. Han tyckte att det var ok om man var under 35 år gammal, var man äldre skulle man vänta tre månader med att försöka - pga att fertiliteten minskar med åldern.

Vi testade direkt. Hade sex varannan dag under from dag 12 till 18 efter att blödningen börjat. Varannan dag är bättre än varje, för då håller spermierna högre kvalitet. Blev med barn direkt och han aldrig få tillbaka mensen.

Pontus sover just nu i sin spjälsäng

Kram.

• Sweetie

Hej.. Beklagar era missfall!

Jag börjar undra om jag oxå har ett på gång!
    Har fått aprikosa flytningar.. har haft ett mf i år redan..
    Jag ringde till Ryhov och fick prata med en BM där.. Hon va jättegullig och berätta att man kan ju blöda lite så här tidigt i graviditeten och att det skulle börja gör aont och blöda mer så skull ejag höra va mig igen..

Jag avaktar tills imorrn...
    Men är så orolig att det int esk agå vägen denna gången heller!!!

Kramiz på er alla!
    Från en orolig Sweetie

• mamy

Tycker nog också att du ska insistera på att få komma på en koll. Ev kan du vänta ett tag till blödningen upphör och sen gå efteråt för att kolla att allt kommit ut och ser bra ut, men det gör du som du känner för. Har själv fått MF två gånger och båda gångerna har jag fått en mens emellan och sen blivit gravid igen (är i v21 nu). Håller tummarna för att det går snabbt för er också! Kram.

• Tant Green

Jag fick en rejäl blödning förra måndagen, men den varade bara i 1 dag så jag blev lite konfunderad och ringde bm och fick en tid i onsdags. Men i tisdags kväll började det blöda igen, så då tyckte hon inte att det var någon idé att kolla, men hon gav mig en tid hos gyn om två veckor för att se att allt har kommit ut. Mest tror jag hon tyckte att det är viktigt mentalt, att man liksom får ett avslut och kan gå vidare och försöka igen.

Jag gjorde det förra gången också, gick till gyn ett par veckor efter skrapningen. Det var skönt att få höra att allt såg normalt ut igen. Så jag tycker att du ska ringa!

• kam

Jag fick missfall för två veckor sedan och jag tyckte det var bra att få det bekräftat och slippa sväva mellan hopp och förtvivlan. Det är ju också bra att se att allt ser ok ut där inne. Jag fick missfall i v.8. Beklagar jättemycket. Stackare.

• Anonym

hej! du måste definitift gå till en barnmorska, om det nu är så att du fått missfall så kan de behöva skrapa dig. annars kanske du inte kommer att få barn sedan.

• Anonym

Vet inte om jag har ett på gång jag oxå... jag blöder inte men har haft värk nu hela kvällen... Inte jätteont men den håller i sig.... Sitter på vänster sida typ ner mot ljumsken.. Kanske är det äggstocken.. Vet inte känns som jag ska böja böla vilken sekund som helst...

• Nimo

Jag har haft ont och blödning samtidigt .när jag blev gravid så jag tänkt att blev missfall eller någon annan jag vill bara veta om ni kan hjälp mig tack

• Anonym (Hej)

Jag vet inte vilken vecka du är i, men att det gör ont och att du blöder är inget bra tecken. Har går det för dig?

• Anonym (Rädd :()

Hej

Jag är gravid i vecka 6. Första gången det plusar för mig. Men i söndags kom det ca 1 msk brunt blod. Sen försvann det. Nu kom det en ny blödning igen. Men idag var blödningen ljus röd o slämig. Värkar som den har slutat nu. Men har varit mer denna omgången. Inte så det rinner. Men varje gång man torkar sig är där blod på pappret.

Föresten: Har haft mens smärta liknande innan båda blod omgångerna.

Är ju jätte orolig o vet inte om man ska bryta ihop eller hoppas. Gyn säger varken bu eller bä. De säger vänta 4 veckor o ta nytt test o se då. : / .

Har ni något som kan hjälpa mig. Vill bara veta vad som händer. Vill ha ett ärligt svar liksom. För det känns som om detta är förmodligen början på MF.

Eller vågar man tro annat?

Vecka 6, sista mens 17 juli, mens cykel 32 dygn,

Symtom: illamående, ömabröst.

Plusade den 22 aug

Tacksam för svar!

• Anonym (Gammal)

Den här tråden är 12 år gammal, det är nog bättre att starta en ny tråd. Många blöder lite under graviditeten, men klarröda blödningar är nog inte ett bra tecken

• Anonym (Ed)

Jag är på bim + 8. Fick missfall för 5 veckor sedan. Det var ett tidigt missfall, hann gå till v. 5. Hcg-nivån sjönk snabbt och jag fick missfallet 2 dagar efter bim, blödde i 6 dagar. Därefter tror jag att jag fick ägglossning, cirka 13 dagar efter missfallet. Det var två likadana starka streck, dock var båda svaga. Tror ändå jag hade ägglossning då, stämmer med kalendern och jag fick endel finnar. Några dagar senare svällde min mage upp, mådde illa från och till, hade värk i mage och svank lite då och då. Av någon konstig anledning fick jag stegring på ägglossningstest efter en och en halv vecka. Var det min ägglossning då?

Fick en liten brun flytning den dagen som min mens skulle komma på, inga tecken på att jag snart ska ha mens och inget plus. Är som sagt på bim + 8 idag. Vad ska jag tro?

Svar på tråden Missfal vecka 6, gick ni till läkare? Massa frågor