• TindraellerLeon

sjukhus dieten!!!!

Hallo alla vackra människor..

här startar jag en tråd för oss med lite extra "kärlek" runt midjan men som vi gärna vill få bort snart..

jag ska köra på en diet som kallas "SJUKHUS DIETEN"

enligt den ska man gå ner mellan 4-7,7 kilo / veckan.. (hur bra låter inte det?)

SOPPAN!

2 brk tomater ( krossade eller passerade)
    3 stora purjolökar eller en stor gul lök
    2 kyckling-höns eller kött buljong tärningar
    1 pkt nudlar (Mr Lee´s nudlar)
    1 stång selleri
    2 brk gröna bönor eller frysta bönor
    2 gröna paprikor
    0,8 kg morötter

krydda detta som du vill med vitlök, salt, peppar persilja osv.
    skär grönsakerna i små bitar ha i katrull, häll i tomaterna och de andra grönsakerna. häll på vatten så det täcker allt. koka tills grönsakerna är möra.
    man kan koka dubbel sats och frysa in så man har om det inte skulle räcka hela veckan.

denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig). ät så mycket du vill, det är inga extra kalorier. ju mer du äter av soppan destu mer går du ner i vikt. ät den till frukost , lunch och middag.

det du ska dricka är vatten,vatten och vatten INTE bubbel vatten. du kan dricka kaffe och te men då utan mjölk o socker förståss..

DAG 1: ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. ät bara frukt o soppa idag.

DAG 1 : bara grönsaker och soppa idag. råa,kokta eller burkgrönsaker. ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat grönsallat osv.. INTE MAJS ÄRTOR ELLER BÖNOR. till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.INGEN FRUKT IDAG.

DAG 3: ät så mycket soppa,frukt och grönsaker du vill idag. efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

DAG 4: idag är det bananer och lättmjölk som gäller. ätminst 3 bananer och drick mycket mjölk. kroppen behöver protein och kalcium. kom ihåg att äta soppa åxå. efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . ät soppa minst en gång.

DAG 6: ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, ingen potatis. ät soppa också.

DAG 7: brunt ris (råris). drick juice utan socker. ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. ma kan blanda ris och grönsaker om man vill.

efter dessa 7 dagar ska du ha gått ner mellan 4,5 .7,7 kg. har du gått ner 7,7 måste du vänta minst 2 dagar innan du gör dieten igen.

man kan annars göra dieten hur ofta man vill, den rensar kroppen på toxiner ( gifter) som ger en bättre hälsa.

vänta minst 24 timmar efter avslutat diet innan du dricker alkohol, det har att göra med ,med fettsamling i kroppen.

lycka till alla

• Svar på tråden sjukhus dieten!!!!
  • Göteborgsbruden
    Miss Maria skrev 2009-04-22 10:58:58 följande:
    Ja men ändå WOW säger ja bara, har du mätt dig...tnkte om det syns på kroppen oxå
    Tänkte mäta mej igen på lördag när jag är klar för denna gång
    (¯`°?.¸♥ Mamma till Freja ♥¸.?°´¯)
  • red rose 06

Princess85

äter du bara soppa under dagen?

• Vilda Tiger

Jag är nyfiken på samma sak som en ovan undrade: Ni som har gått ner en del nu, märker ni skillnad på t.ex. kläder nu? 2-4 kg är STOR skillnad för mig vad gäller kläder, har det blivit det för er med?

• Göteborgsbruden
    red rose 06 skrev 2009-04-22 11:13:37 följande:
    Princess85 äter du bara soppa under dagen?
    Nej jag äter det som står att man ska som t ex igår åt jag bananer, sen äter jag grönsaker och frukt. Idag ska jag käka biff oxå, ska bli gott med kött
  • CharmingGirl

Tack för alla svaren!

Ger det en chans, lika bra att köra på alla ingredienser (även selleri ).

Tänkte höra en grej till, det står biff. Vad är det för biff?
    Biff som i kött, eller biff som i typ färs-biff?

Dom dagarna det står "ät soppa minst en gång" eller "ät soppa också" - betyder det att man inte ska äta den till både frukost, lunch och middag dom dagarna? Utan bara se till att man får i sig minst en tallrik under dagen och sedan äta biff och tomat resterande måltider?

Ursäkta för alla mina dumma frågor, hehe.

• Göteborgsbruden
    CharmingGirl: Jag kör lövbiff idag, vet inte heller riktigt vad dom menar men det är ju biff iaf.
  • Vilda Tiger

Jag tror jag ska ge det här ett försök. Kan ju köra tre eller fyra dagar bara med, det står ju att man ska gå ner två kg på det.

• Jez
    gertie skrev 2009-04-22 08:56:35 följande:
    Jo, om man behandlar kroppen som ni gör vid en sån här galen diet så kan man: 1. Inte veta mcket om vettig kosthållning och träning. 2. Anta att det faktiskt är som du skriver i slutet av det inlägg jag citerar.
    Men vad underbart att du vet så mycket. Så mycket att du tar dig friheten att klanka ner på andra människors sätt i livet. Du kanske inte vet att de flesta fungerar olika när det gäller viktnedgång/uppgång?
    Så länge man inte svälter sig själv är det inte "vansinnigt" som du kallar det att rensa ur kroppen med hjälp av (notera) EN veckas diet av enbart, grönsaker/frukt. Äter du regelbundet under dagen och håller dig mätt går inte kroppen in i svältläge. Samt under denna vecka rekommenderas kött/mjölk för att du ska få i dig proteiner och kalcium. Jag själv har även lagt till fullkornsknäckebröd med äggvitor, till frukost och proteinshake vid hård träning, samt vitaminer. Alla här vet med största sannolikhet att kroppen behöver fett,proteiner osv osv så du behöver inte komma och leka lärare här:) Tack och klapp på kinden!
  • Busbebis

Vilda Tiger skrev 2009-04-22 11:15:17 följande:

Jag är nyfiken på samma sak som en ovan undrade: Ni som har gått ner en del nu, märker ni skillnad på t.ex. kläder nu? 2-4 kg är STOR skillnad för mig vad gäller kläder, har det blivit det för er med?
    jag känner inte så stor skillnad just nu tror jag, men så går jag i mammakläder ännu och de sitter inte så tight ändå. Har dock som första mål att komma i ett par jeans som blev för små ganska tidigt i graviditeten så jag ska se hur långt jag får upp dem efter den här veckan
  • Vilda Tiger

busbebis
    Tack för svar! Är det några fler som har märkt skillnad i kläder eller i spegeln?

Svar på tråden sjukhus dieten!!!!