• Thelle

sjukhus dieten!!!!

Hej!
    Jag har börjat på den här dieten idag. Har nyss tagit min första portion soppa och den är ju faktiskt riktigt god!! Hoppas att jag kan tappa ett par kilon då jag ska göra en bukplastik snart.

• Thelle

Tiindra: Det är inte gröna ärtor du ska använda, utan gröna BÖNOR. Personligen skippade jag nudlarna eftersom de blir som sladdriga maskar i soppan. Om du ändå vill använda nudlar, så köp "vanliga" nudlar. Verkar inte vara någon som hittat dom i den här tråden tidigare.

• Thelle

Gröna bönor (inte Haricorts Verts) hittade jag i Willysbutiken där jag bor. De jag köpte var på konserv, men det finns nog frusna också. Att utesluta någon ingrediens är ju upp till var och en, men soppan mättar ju inte lika bra då.

Det här med förkylning och soppdieten har jag inte en aning om. Kroppen behöver ju extra "bränsle" när man är sjuk men känner du dig så pass kry att du klarar veckan är det bara att köra på tycker jag.

• Thelle

Cicci88: Haha! Ja, betyder haricorts verts gröna bönor så måste det ju vara detsamma! Hade jag ingen aning om! :-P

Svar på tråden sjukhus dieten!!!!