sjukhus dieten!!!!
Oj denna måste jag testa. Jag är ju förstår skeptis till så många KG i veckan men går jag ner 2 kg på detta i veckan så är jag nöjd. Jag börjar efter påsk för vi skall ha folk hemma så på söndag skall jag koka soppa.
Oj denna måste jag testa. Jag är ju förstår skeptis till så många KG i veckan men går jag ner 2 kg på detta i veckan så är jag nöjd. Jag börjar efter påsk för vi skall ha folk hemma så på söndag skall jag koka soppa.
Ett par kanske dumma frågor men gröna bönor syftar man då på haricoverts?
Skall man smula ner nudlarna så att dom blir lite som kross i? Annars är ju risken att man får för mycket nudlar i ett par portioner?
Är det någon som vet hur mycket kalorier som denna soppa innhåller?
Jag har gått upp mycket i vikt på kort tid och tänkte börja riv starta min vikt nedgång med denna och ut och gå minst 30 minuter varje dag.
Just det en fråga till hur många dagar räcker en sats soppa och hur mycket äter ni per gång och hur många gånger per dag?
Nu står min soppa på kokning. Men jag tyckte att 3 purjolökar var för mycket så jag har bara tagit 1½ stor. Blir det inte lika bra då? Sedan så står det ju inga mått. Tex hur mycket nudlar?, står bara paket inte om det är ett stort eller litet. Jag har köpt ett full korns nudel paket, men slänger nog inte ner hela. Får se hur detta blir.
Idag har jag promenerat 12000 steg ätit en sallad till lunch och nu väntar jag på soppan.
Oj vad svårt jag tyckte att det blev, hur mycket soppa får ni ungefär? Min blir nog ca 5 liter.
Jag fick plocka ut nudlar ur soppan igår det blev alldeles för mycket tycker jag. Nu är det mer på en lagom nivå. Nästa gång så gör jag nog utan nudlar, det känns inte så "nyttigt" med dom i. Dom mättar ju mer iof. Den blev riktigt god, men undra hur jag skall kunna äta den här 3 gånger om dagen? Idag har jag ätit ett par frukter till frukost för jag kan inte få i mig av denna soppan på morgonen, sedan blir det soppa resten av dagen.
Nu har jag ätit ett mellan mål med sooan i en kopp. Fortfarande god och det är nog ganska bra att det är lite nudlar i då det mättar bättre.
Jag vägde idag - ca 2 kg kanske lite mer. Det är ju antagligen mycket vatten, men jag känner mig inte lika uppsvälld. På rätt väg och då har jag ändå inte strikt hållit mig till enbart soppan.