Är era barn på dagis under påskhelgen?
Är det öppet där på fredag och måndag?
Är det öppet där på fredag och måndag?
min äldsta son gick på dygnet runt öppen förskola. Då spelade det ingen roll vilken färg veckodagen hade, eller för den delen, om det var morgon, middag eller natt.
Jag var ensam med skift jobb, och det var som hans andra hem. Han behövde sällan vara på dagis lika mycket som andra barn som hade fulltidsarbetande föräldrar, men ibland blev det ett par dagar i streck, men så kunde han vara ledig i 4-5 dagar emellan...
Fröknarna och miljön blir så hemma-lik som möjligt, att det faktiskt inte är värre än att kanske sova hos mormor eller morfar, eller farmor eller farfar.
Jag hade gärna haft kvar honom där och de andra barnen om jag fick, men eftersom min man jobbar 7-16 så får man inte det!
SÅ barnen är lediga över påsken, det är jag med, så det hade dem fått varit ändå!
nej, barnens förskola har stängt
Se där, alltid lär man sig något nytt
Det är ju jätte bra att det finns.
Ganska säker på att dagis har stängt... Johan har i alla fall påsklov nu så han ska inte vara på dagis i påskhelgen.
Har inskolning så är det öppet så är hon det
stängt på fredag och måndag (röd dag, alltid stängt röda dagar) och stänger tidigare på skärtorsdagen p g a dag före röd dag...
Och nej dottern har påsklov hela veckan med maken, själv jobbar jag dock...
Glömde ju svara på TS
Barnens förskola är stängd fre-mån men även om den varit öppen så hade dom inte varit där då dom har påsklov från idag till på tisdag
Tack för era svar!
I min kommun finns ingen barnomsorg på årets normalt sett lediga dagar/aftnar. Jag arbetar varannan helg året om, i mitt yrke existerar inga allmäna lediga dagar överhuvudtaget, ensamstående far med 3 barn. Det är inte lätt att få ihop med jobbet. Man får helt enkelt sjukanmälla sig till arbetsgivaren alternativt vabba om barnen är sjuka på exempelvis påsk. Finns liksom inga alternativ, semestern räcker ju knappt till 1/3 del av alla lediga dagar barnen har per år tyvärr.