• Lady Bling

Är era barn på dagis under påskhelgen?

Är era barn på dagis under påskhelgen?

Är det öppet där på fredag och måndag?

• Svar på tråden Är era barn på dagis under påskhelgen?
  • skuttskutt81

min äldsta son gick på dygnet runt öppen förskola. Då spelade det ingen roll vilken färg veckodagen hade, eller för den delen, om det var morgon, middag eller natt.

Jag var ensam med skift jobb, och det var som hans andra hem. Han behövde sällan vara på dagis lika mycket som andra barn som hade fulltidsarbetande föräldrar, men ibland blev det ett par dagar i streck, men så kunde han vara ledig i 4-5 dagar emellan...

Fröknarna och miljön blir så hemma-lik som möjligt, att det faktiskt inte är värre än att kanske sova hos mormor eller morfar, eller farmor eller farfar.

Jag hade gärna haft kvar honom där och de andra barnen om jag fick, men eftersom min man jobbar 7-16 så får man inte det!

SÅ barnen är lediga över påsken, det är jag med, så det hade dem fått varit ändå!

• timberhochmandie

Ganska säker på att dagis har stängt... Johan har i alla fall påsklov nu så han ska inte vara på dagis i påskhelgen.

• Anna Paulita
    Mamma till H o F skrev 2009-04-06 20:48:57 följande:
    Se där, alltid lär man sig något nytt Det är ju jätte bra att det finns.
    Tyvärr finns det på tok för få!
  • nano

Har inskolning så är det öppet så är hon det

• lurv
    Mamma till H o F skrev 2009-04-06 20:16:16 följande:
    Finns det verkligen dagis som är öppna på röda dagar ???
    Vi har våra killar på ett dygnetrunt dagis. Så skönt att kunna vara en familj nu mot tidigare. Då jobbade jag varannan helg och sambon de andra helgerna. Dessutom så jobbade vi om varandra på vardagarna, jobbade jag tidigt så jobbade sambon sent. På 6 veckor så hade vi 2 hela dagar ledigt tillsammans! Det funkar inte i längden så detta blev vår räddning.
  • Elfva

stängt på fredag och måndag (röd dag, alltid stängt röda dagar) och stänger tidigare på skärtorsdagen p g a dag före röd dag...

Och nej dottern har påsklov hela veckan med maken, själv jobbar jag dock...

• Finesse
    Elfva skrev 2009-04-07 06:27:53 följande:
    stängt på fredag och måndag (röd dag, alltid stängt röda dagar) och stänger tidigare på skärtorsdagen p g a dag före röd dag... Och nej dottern har påsklov hela veckan med maken, själv jobbar jag dock...
    oj.. tänk om man jobbar inom handels och inte kan sluta tidigare.. jag har skrivit 16.45 på min dotter och hoppas hon får vara så länge då..
  • Thaleia
    Elfva skrev 2009-04-07 06:27:53 följande:
    stängt på fredag och måndag (röd dag, alltid stängt röda dagar) och stänger tidigare på skärtorsdagen p g a dag före röd dag... Och nej dottern har påsklov hela veckan med maken, själv jobbar jag dock...
    Stänger förskolorna i er kommun tidigare dagen före röd dag? Hos oss är det samma tider som vanligt.
  • Thaleia
    Thaleia skrev 2009-04-07 07:07:34 följande:
    Stänger förskolorna i er kommun tidigare dagen före röd dag? Hos oss är det samma tider som vanligt.
    Såg i en annan tråd att du verkar jobba privat, så det kanske var svaret på min fråga!
  • Thaleia

Glömde ju svara på TS
    Barnens förskola är stängd fre-mån men  även om den varit öppen så hade dom inte varit där då dom har påsklov från idag till på tisdag

• Buppo

I min kommun finns ingen barnomsorg på årets normalt sett lediga dagar/aftnar. Jag arbetar varannan helg året om, i mitt yrke existerar inga allmäna lediga dagar överhuvudtaget, ensamstående far med 3 barn. Det är inte lätt att få ihop med jobbet. Man får helt enkelt sjukanmälla sig till arbetsgivaren alternativt vabba om barnen är sjuka på exempelvis påsk. Finns liksom inga alternativ, semestern räcker ju knappt till 1/3 del av alla lediga dagar barnen har per år tyvärr.

Svar på tråden Är era barn på dagis under påskhelgen?