Varför kan inte vissa personer visa hänsyn?
Usch vilken hemsk tant..men varför sa du inget till henne.I sånna situationer brukar jag säga ifrån annars brukar jag bara be den personen som håller upp platsen med en väska eller påse flytta grejerna för påsen har inte företräder före mig direkt och oftast har det funkat bra.
Sen om jag ska åka buss nånstanns så är det ALLTID något av följande problem:
*Platsen för barnvagnar är upptagna både bak och fram så jag får chansa att åka på rullatorplatsen tills någon behöver den.
*Någon med en lite smal sulkyvagn tar upp enda barnvagnsplatsen och vägrar fälla ihop den så jag får plats,och får då vänta på nästa buss*grrr*
*Jag är först vid busshållsplatsen sen kommer 2 andra kvinnor med barnvagn och tränger sig före när bussen öppnar dörrarna och jag får ta nästa buss. *dubbel grrr*
I tåget är det aldrig någon som erbjuder mig sin sittplats,inte ens när jag var höggravid och vaggade som en anka! Folk armbågas i magen och bryr sig inte ett dugg. Men oftast brukar jag klämma in mig bland alla om det är mkt folk för jag har samma rätt som dom att åka tåg,och visst blir det lite munhuggande när jag kör över några tår men jag har alltid använt företrädesrätten utifrån moral och etik hållet men man får aldrig det beteendet tillbaka så nu bryr jag mig inte längre utan tänker endast på mig själv och min lika stora rätt att åka som alla andra.