Inlägg från: ZanniZ Me |Visa alla inlägg
  • ZanniZ Me

Varför kan inte vissa personer visa hänsyn?

Till oss föräldrar med barnvagn. Läste en tråd som va avstängd nu där en tjej skriver att folk inte har respekt när man går på stan med barnvagn och behöver ta plats eller fika med ett kanske missnöjt barn osv på stan.
    I den tråden va det en som hade varit med om att honhade behövt ammat på ett cafe och dolt bröstet bra men bara att den lill biten barnet behövde för att suga syndes,,, så hade hon blivit påhoppad av en man som tyckte de va förargelseväckande beteende fast hon DOLT bröstet! Ja man kan ju indra hur vissa folk beter sig.

Det ja mest retar mig på är situationen på bussar och tåg. Det finns oftast EN enda vagn för barnvagnar på tåg och på bussen ETT litet utrymme... men dock så ser man varje dag att andra folk utan barnvagnar eller rullstolar och liknande tar upp platserna. Det kan va småungar i 14 år åldern som ska sitta just där eller tonåringar som skriker och väsnas som ska ta den platsen och ser de nån komma med barnvagn låtsas de som ingenting... det finns massa plats i andra vagnar på tåget och vissa utrymmen är till för barnvagnar och rullstolar mm och de är väl det de ska användas till...

Kan ta ett exempel där ja höll på att skrika rakt ut!
    Jag skulle åka ett tåg jag gick in med vagnen i barnvagnsvagnen... dörren va ungefär lika bred som min barnvagn, då kommer det en kvinna i typ 40 års ålders och TRÄNGER sig förbi mig och barnvagnen i öppningen och typ går upp och snabbt tar platsen där vi mammor kan få sitta med våra vagnar.. när hon sen ser mig komma upp där och ställa vagnen så flyttar hon inte på sig och hon blockerar den andra stolen med sin väska så sitta fick ja inte göra (kan tillägga att min dotter va hungrig mitt i allt och ja skulle behövt amma henne men ja kan inte stå och göra det)
    Då blev ja riktigt arg och började inse hur själviska och egotrippade en del är som inte kan lämna plats åt vi föräldrar med barnvagn där det är ett avsett utrymme för just barnvagn. Har sett samma sak med rullstolsbundna tyvärr...
    Det är SKRÄMMANE att i dagens samhälle inte kunna få vara mamma med likdana regler och rättigheter som andra. Och vi får inte ens längre utnyttja avsedda platser för barnvagn för där tar någon annan upp platsen.

Nån mer som vart med om liknande?

Svar på tråden Varför kan inte vissa personer visa hänsyn?