OMEGA3?
Jag äter Omega3, fast inte fiskolja utan linfröolja eftersom jag e vegeterian. På mina burkar står det ingenting om att gravida inte bör äta så jag tar 2 kapslar per dag, vet inte hur mkt 1 innehåller men rek. är 2-6 kapslar per dag av den sort jag äter. (Glanshammars linfröoljekapslar)
Här kommer lite fler tips på saker som kanske kan hjälpa dej att få behålla liten:
*Undvik alkohol mellan ÄL och BIM (lite sent för din del nu kanske men ja nämner det ändå)
*Inget sex första 12 v
*Ta det vääääädligt lungt, gå sakta, spring inte, bär inga tunga grejer - känn verkligen efter hur din kropp mår och reagerar. Själv fick jag som mensvärk + en blödning efter att ha sprungit till tåget, men tog det jättelugnt efter det och då gick det över
*Ät större dos av folsyra än vad som är rekommenderat, det är ju inte säkert att 400microgram räcker för dej och ett ev överskott kissar man ut så det e inget som skadar dej el din bebis!
*Ät även tillskott av alla andra B-vitaminer, har läst att brist på det kan leda till upprepade mf
Hmm, tror nog det va allt ja hade att dela med mej av! Har själv haft 3 mf i rad men har nu lyckats komma till v 29 med min 4:e graviditet, känns helt overkligt! Men alla ovanstående tips använde jag mej av, vet ju som sagt inte om nåt av dom har hjälpt den här gången men det känns iaf bra att man försökt med de knep som finns.
Lycka till Kuben!